Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 155
Наказ МОН України
№1116 від 19.09.2016
"Про затвердження і введення в дію переліку національних освітніх індикаторів ефективності та якості загальної середньої освіти та методології їх обрахунку"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Моніторинг якості освіти та ЗНО, Наукове і методичне забезпечення освіти, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік
- Коментар оновлено: 04.11.2016
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Нормативною базою підготовки наказу МОН України від 19.09.2016 № 1116 є:
стаття 37 Закону України «Про загальну середню освіту» (абзац 6 частини 1);
постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 856 «Про затвердження порядку та методики проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації державної регіональної політики».
Передумовою підготовки цього наказу є такі розпорядчі документи:
розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2016 року № 418-р. «Про затвердження плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік»;
наказ МОН України від 23 лютого 2016 року № 147 «Про створення робочої групи з розроблення національних освітніх індикаторів ефективності та якості загальної середньої освіти».
Метою затвердження і введення в дію переліку національних освітніх індикаторів ефективності та якості загальної середньої освіти та методології їх обрахунку є оптимізація галузевої статистичної звітності загальноосвітніх навчальних закладів і органів управління освітою.
Вищезазначеним наказом затверджено й уведено в дію 4 напрями національних освітніх індикаторів ефективності та якості загальної середньої освіти, зокрема:
Індикатори напряму А. Ефективність навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
Індикатори напряму Б. Фінансові ресурси, що інвестуються в загальну середню освіту.
Індикатори напряму В. Доступ до освіти, участь у навчально-виховному процесі, перехід за освітніми рівнями.
Індикатори напряму Г. Навчально-виховний процес і організація процесу навчання.
До кожного напряму визначено низку індикаторів, а саме:
Індикатори напряму А. Ефективність навчальних закладів системи загальної середньої освіти:
А1. Профіль учнів, які отримують повну загальну середню освіту.
А2. Якість освіти випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
А3. Вплив гендерного показника на освіту.
Індикатори напряму Б. Фінансові ресурси, що інвестуються в загальну середню освіту:
Б1. Скільки коштів іде на одного учня у загальній середній освіті.
Б2. Частка бюджетних видатків, що витрачається на загальну середню освіту.
Б3. Частка загальних річних видатків у загальноосвітніх навчальних закладах за категоріями капітальних видатків.
Б4. Частка загальних річних видатків у загальноосвітніх навчальних закладах за категоріями поточних видатків.
Б5. Частка учнів, які користуються безплатним харчуванням.
Індикатори напряму В. Доступ до освіти, участь у навчально-виховному процесі, перехід за освітніми рівнями:
В1. Профіль учня в загальній середній освіті.
В2. Перехід з основної школи в старшу.
В3. Освіта дітей з особливими освітніми потребами.
Індикатори напряму Г. Навчально-виховний процес і організація процесу навчання:
Г1. Кількість учнів і вчителів у загальноосвітніх навчальних закладах.
Г2. Забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів педагогічними працівниками.
ГЗ. Профіль учителя в загальноосвітніх навчальних закладах.
Г4. Ступінь використання ІКТ у навчанні.
Г5. Матеріально-технічне забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів.
Г6. Підвезення учнів до загальноосвітніх навчальних закладів.
До кожного індикатора визначено показники й методологія обрахунку (тобто як обрахувати кількісно цей показник).
Збір статистичних та фінансових даних і обрахунок індикаторів здійснюватиме Державна наукова установа «Інститут освітньої аналітики».
Український центр оцінювання якості освіти щорічно до 15 серпня надаватиме Державній науковій установі «Інститут освітньої аналітики» статистичні дані для обрахунку індикатора А2 (якість освіти випускників загальноосвітніх навчальних закладів).
*******************************************************
Наказом МОН України від 20.10.2016 № 1257 унесено такі зміни до наказу МОН України від 19.09.2016 №1116 :
ДНУ “Інститут освітньої аналітики” доручено забезпечити:
збір статистичних та фінансових даних,
обрахунок індикаторів;
розроблення до 31.11.2016 плану поетапного введення в дію переліку індикаторів.
Додаток до наказу (Перелік національних освітніх індикаторів ефективності та якості загальної середньої освіти та методології їх обрахунку) викладено в новій редакції.
При надходженні наказу МОН України від 19.09.2016 №1116 у редакції наказу МОН України від 20.10.2016 №1257 у форматі Документ Microcoft Office Word матеріали буде розміщено у відвідуваній вами інформаційній системі.
Джерела: