Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 3857
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 29.03.2017
"Відкрита громадська студія «Стратегія розвитку освіти в ОТГ: регіональний дискурс»"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Музейна справа, Наукове і методичне забезпечення освіти, Опорні заклади освіти та їх філії, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
28 березня 2017 року на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася відкрита громадська студія «Стратегія розвитку освіти в ОТГ: регіональний дискурс».
Модерацію заходу здійснювали:
- Каськова Ганна Леонідівна, в. о. директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації,
- Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України.
У роботі відкритої громадської студії взяли участь представники:
- місцевих органів виконавчої влади та самоврядування,
- ОТГ,
- управлінь освіти,
- науково-педагогічні та педагогічні працівники Миколаївщини.
Головна тема обговорення – підготовка лідерів ОТГ до створення ефективної системи освіти в умовах реформ.
On-line трансляцію заходу ви можете переглянути на офіційному сайті МОН України (рубрика “Повідомлення”).
У роботі відкритої громадської студії взяли участь: представники місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, об’єднаних територіальних громад, управлінь освіти, науково-педагогічні та педагогічні працівники Миколаївщини. Результатом роботи відкритої громадської студії стало вироблення спільних дій щодо: прогнозування розвитку освітньої мережі; ефективного управління освітою в контексті урахування соціальних запитів і виконання державного замовлення; розвитку регіональної системи підготовки представників органів місцевого самоврядування об’єднаної територіальної громади (ОТГ) у сфері ефективного управління освітою.
Засідання відкритої громадської студії «Стратегія розвитку освіти в ОТГ: регіональний дискурс» відбулося за участі Кременя Тараса Дмитровича, народного депутата України,голови підкомітету з питань освіти Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України.
Народний депутат України наголосив на тому, що процес децентралізації – це не лише питання фінансів, а й процес осмислення надання якісних освітніх послуг.
Під час утворення ОТГ потрібно розмежовувати функції між головою ОТГ та органами управління ОТГ.
За його словами, перспективи для Миколаївщини полягають:
- в інтернаціоналізації освіти (участь у світових, міжнародних проектах)
- та ефективному освітньому менеджменті.
Кіндратів Віталій Зіновійович, заступник голови Миколаївської облдержадміністрації, та Москаленко Вікторія Вікторівна, голова Миколаївської обласної ради, привітали учасників відкритої громадської студії і наголосили на тому, що реформування регіональної освіти має відбуватися на компетентному фаховому рівні.
Вікторія Вікторівна звернула увагу на активний процес наповнення патріотичного контенту сучасної історії шкільних музеїв загальноосвітніх навчальних закладів області.
Каськова Ганна Леонідівна, в. о. директора департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, ґрунтовно проаналізувала стан освітніх реформ в умовах децентралізації.
Оборонько Віра Михайлівна, голова Миколаївського обласного комітету Профспілки працівників освіти і науки України, заслужений працівник освіти України, наголосила, що профспілка – єдиний представницький орган педагогів; і тому є сьогодні актуальним укладання угоди «Про співпрацю та соціальне партнерство між головами ОТГ та відділами освіти громади».
У своєму виступі Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, заслужений учитель України, презентував низку імперативів, які є фундаментом реформування освітньої галузі на Миколаївщині. Детально зупинився на питанні створення власних моделей керівниками ОТГ із можливими варіантами з урахуванням місцевих особливостей і ресурсів, ознайомив учасників із інформаційно-методичними матеріалами щодо стратегії розвитку освіти в ОТГ у регіональному контексті.
Бойко Валентин Анатолійович, директор Офісу реформ у Миколаївській області, окреслив типові проблеми при створенні ОТГ, вирішення яких базується на об’єднанні спільних зусиль влади, громади та освітян.
Дибченко Дмитро Миколайович, директор Миколаївського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, запевнив у ефективній співпраці з МОІППО щодо реалізації інноваційних навчальних програм підвищення кваліфікації державних службовців і керівників ОТГ.
Під час відкритої студії відбулося скайп-включення із Хобзеєм Павлом Кузьмовичем, заступником Міністра освіти і науки України, який надав поради присутнім головам ОТГ щодо побудови моделі партнерських стосунків і співпраці з освітянами. Він наголосив, що питаннями фінансування навчальних закладів має опікуватися керівник громади, а директор – лідер і агент змін, який має займатися виключно навчальним процесом.
Мандзій Любомира Степанівна, кандидат політичних наук, доцент, директор департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації у своєму виступі (скайп-включення) поділилася досвідом регіональних освітніх реформ.
Під час роботи відкритої студії керівниками ОТГ, представниками науково-методичних установ обговорено питання:
- формування органів управління освітою в ОТГ;
- пошук оптимальної моделі співпраці між різними суб’єктами ОТГ, районних рад, районних державних адміністрацій;
- формування освітньої мережі;
- забезпечення фінансування освітньої галузі ОТГ;
- процес утворення опорних навчальних закладів (набуття статусу опорної школи, пониження ступеня філій, передача на баланс ОТГ опорної школи та філій, налагодження процесів співфінансування опорних шкіл із бюджетів різного рівня);
- організація навчально-методичного забезпечення діяльності навчальних закладів, розвиток професійної компетентності педагогічних та керівних кадрів;
- досвід діяльності громад щодо ефективного управління освітою та забезпечення якісних послуг;
- соціальне партнерство в умовах децентралізації.
У підсумку учасники громадської студії виробили подальший план спільних дій, спрямованих на:
- прогнозування розвитку освітньої мережі;
- ефективне управління освітою в контексті урахування соціальних запитів і виконання державного замовлення;
- розвиток регіональної системи підготовки представників органів місцевого самоврядування ОТГ у сфері ефективного управління освітою.
Джерела:
- офіційний сайт МОН України:
- сайт Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти