Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 5998
Наказ МОН України
№994 від 11.07.2017
"Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Інноваційна діяльність, Вища освіта, Дошкільна освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Позашкільна освіта і виховання, Початкова освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Спеціальна педагогіка, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2017/2018 навчальний рік, 2018/2019 навчальний рік, 2019/2020 навчальний рік, 2020/2021 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності визначає порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності у системі освіти.
Інноваційною освітньою діяльністю у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок.
Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України «Про інноваційну діяльність».
Освітніми інноваціями є новостворені (застосовані) або вдосконалені освітні, навчальні, виховні, психолого-педагогічні та управлінські технології, методи, моделі, продукція, освітні, а також технічні рішення у галузі освіти, що істотно підвищують якість, результативність та ефективність освітньої діяльності.
Об’єктами інноваційної освітньої діяльності є:
- нові емпіричні та/або теоретичні знання,
- навчальний та виховний процеси,
- освітні (педагогічні), дидактичні, виховні, управлінські системи, моделі, методи,
- інноваційні освітні програми і проекти,
- інші інтелектуальні продукти, засоби навчання та обладнання,
- організаційні та адміністративні рішення,
- а також рішення іншого характеру, що істотно поліпшують якість освіти, результативність та ефективність освітньої діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників, навчальних закладів.
Суб’єктами інноваційної освітньої діяльності є фізичні та юридичні особи: педагогічні, науково-педагогічні працівники навчальних закладів, наукові працівники, працівники органів управління освітою, навчальні заклади, наукові установи, підприємства, установи та організації, що надають освітні послуги.
- всеукраїнському рівні,
- рівні окремої адміністративно-територіальної одиниці (далі – регіон),
- а також на рівні навчального закладу.
Інноваційна освітня діяльність на всеукраїнському рівні здійснюється у системі освіти України і передбачає розроблення та використання в установленому законодавством порядку:
- освітніх, навчальних, виховних, управлінських систем;
- базового компонента дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти,
- загальнодержавного компонента змісту професійно-технічної освіти,
- змісту позашкільної освіти,
- нормативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної педагогічної) освіти;
- експериментальних навчальних програм, підручників, посібників, розроблених у процесі експерименту і спрямованих на поліпшення результатів освітньої діяльності;
- освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
- науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу у навчальних закладах;
- систем, технологій, форм і методів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- форм і засобів співпраці між органами управління освітою, адміністрацією навчальних закладів, педагогічними працівниками, учнями та батьками, технологій взаємодії з інститутами громадянського суспільства, врахування та формування громадської думки щодо перетворень у галузі освіти.
- варіативної складової змісту дошкільної, загальної середньої освіти, регіонального компонента змісту професійно-технічної освіти, змісту позашкільної освіти;
- освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
- науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу.
Розроблення освітніх інновацій включає:
- опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;
- перевірку їх ефективності шляхом проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього (науково-педагогічного, науково-психологічного, психолого-педагогічного) проекту.
Інноваційним освітнім проектом (далі – Проект) є процедура і комплекс усіх необхідних заходів щодо створення і реалізації інноваційного освітнього продукту.
Експериментальним навчальним програмам, підручникам та посібникам, що апробуються в процесі інноваційної діяльності, за рішенням відповідної комісії Науково-методичної ради надається схвалення до використання у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, позашкільних навчальних закладах на період проведення експерименту відповідно до Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17 червня 2008 року № 537, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 липня 2008 року за № 628/15319.
Наказ
Положення