Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 7582
Інформаційне повідомлення
№12/218, 2018 від 25.12.2018
"Інформаційно-методичний збірник"
- Видавець:
- Департамент освіти і науки Київської ОДА, КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів"
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Інноваційна діяльність, Бібліотечна справа, Музейна справа, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2018/2019 навчальний рік
- Новий випуск ІМЗ
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Пропонуємо вашій увазі двісті вісімнадцятий випуск збірника, над яким працювали редакційна колегія та авторський колектив. Матеріали цього випуску збірника (№ 12/218, 2018) структуровано за трьома розділами:
- «Професійний розвиток керівників і педагогічних працівників закладів освіти»,
- «Освіта дітей з особливими освітніми потребами»,
- «Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу закладів освіти».
У розділі І «Професійний розвиток керівників і педагогічних працівників закладів освіти» уміщено матеріали, представлені в рубриках:
- «Експертиза електронних версій підручників»,
- «SТЕМ-освіта»,
- «Інноваційна освітня діяльність»,
- «Шкільна бібліотека»,
- «Історія освіти»,
- «Нові видання».
У рубриці «Експертиза електронних версій підручників» представлено матеріали про створення підручників для закладів загальної середньої освіти нового покоління, роль сучасного підручника в реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі, структуру й елементи змісту підручника, відображення методичної системи діяльності учителя, системи діяльності учня та змісту навчального матеріалу підручника як моделі процесу навчання в умовах упровадження в освітній процес компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів. Охарактеризовано вимоги до підручника (науково-методичні, психолого-педагогічні, антидискримінаційні, дизайнерські, санітарно-гігієнічні), особливості інтегрованих підручників, критерії оцінювання електронних версій проектів підручників для ЗЗСО (науково-методична, психолого-педагогічна експертиза).
Рубрика «SТЕМ-освіта» презентує публікацію про мотивацію учнів ЗЗСО до вибору технічних та інженерних професій.
У рубриці «Інноваційна освітня діяльність» представлено інформацію про:
надання статусу базового закладу освіти – учасника регіонального рівня з тем:
- «Створення культурно-освітнього середовища на основі підвищення рівня духовної культури суб’єктів освітнього процесу як передумова реалізації концепції Нової української школи» – навчально-виховному комплексу «дошкільний навчальний заклад – спеціалізованій загальноосвітній школі І ступеня – гімназії «Софія» Києво-Святошинського району;
- «Формування основ світобачення у дітей дошкільного віку на заняттях з дитячої філософії» – дошкільному навчальному закладу № 9 «Сонечко» м. Переяслава-Хмельницького;
- «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників на основі вдосконалення методичної роботи закладу освіти» – Черняхівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Кагарлицького району Київської області;
- «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді засобами декоративно-прикладного мистецтва» – Буртівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Кагарлицької районної державної адміністрації;
затвердженння звітів про завершення формувального етапу експерименту регіонального рівня з тем:
- «Формування підприємницької компетентності старшокласників в умовах ринкової економіки» на базі Пашківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради;
- «Становлення ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку в сучасному соціокультурному середовищі» на базі дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу «Зірочка» Обухівської міської ради;
- «Формування екологічної компетенції вихованців дошкільного навчального закладу на території підвищеного радіоактивного забруднення на базі дошкільного навчального закладу (центру розвитку дитини) «Пролісок» Макарівської селищної ради;
про результати впровадження експерименту регіонального рівня з тем:
- «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» на базі дошкільного навчального закладу № 7 «Берізка» Переяслав-Хмельницької міської ради – організаційно-підготовчий етап;
- «Виховання духовної культури дітей старшого дошкільного віку на основі створення музейного простору в дошкільному навчальному закладі» на базі дошкільного навчального закладу № 10 «Любавонька» м. Переяслава-Хмельницького – концептуально-діагностичний етап;
про завершення експерименту регіонального рівня з тем:
- «Управління професійним розвитком педагогів позашкільного навчального закладу на засадах акмеологічного підходу» на базі Іванківського районного центру дитячої та юнацької творчості;
- «Естетико-натуралістичне навчання і виховання в умовах позашкільного навчального закладу» на базі дитячого естетико-натуралістичного центру «Камелія» Броварської міської ради Київської області;
- «Корекція розвитку уваги дітей старшого дошкільного віку зі зниженим зором» на базі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 4 «Пролісок» Бучанської міської ради.
Рубрика «Шкільна бібліотека» представлена повідомленням про проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек у Київській області.
У рубриці «Історія освіти» уміщено публікацію про Євгенію Волощенко, репресованого українського педагога.
Рубрика «Нові видання» презентує видання «Розвиваємо громадянські компетентності з 1 класу».
У розділі ІІ ««Освіта дітей з особливими освітніми потребами» уміщено публікацію про організацію інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
У розділі ІІІ «Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу закладів освіти» представлено рубрики:
- «Мистецька освіта»,
- «Філологія, мистецтвознавство».
У рубриці «Мистецька освіта» уміщено публікації про особливості використання інтеграції у змісті мистецької освітньої галузі як складової загальної середньої освіти, вокально-хорові вправи як засіб розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку.
Рубрика «Філологія, мистецтвознавство» представлена програмою гуртка для учнів 9-11 класів закладів загальної середньої освіти «Основи наукових досліджень учнів (філологія, мистецтвознавство)».
Експертизу матеріалів, представлених у розділах збірника, здійснювали:
Бендерець Н.М., в.о. ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук;
Ковальова С.В., завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”;
Довгань А.І., завідувач кафедри природничо-математичної освіти та технологій, кандидат географічних наук, доцент КНЗ КОР “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”;
Луценко Т.М., завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
Над випуском інформаційно-методичного збірника працювали:
авторський колектив – науково-педагогічні і педагогічні працівники КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»:
Бендерець Н.М., в.о. ректора КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук (передмова);
Боярчук О.І., методист відділу виховної роботи та позашкільної освіти, старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти (1.6.1.);
Дерій О.В., методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти (2.1.);
Засуха М.Ю., методист відділу моніторингу якості освіти (1.3.1.);
Зініченко Л.В., завідувач відділу музейної освіти та бібліотечної справи (1.4.1.);
Ковальова С.В., завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент (3.1.1.);
Коптіла Ю.М., методист відділу моніторингу якості освіти (1.1.1.);
Логімахова О.А., в.о. завідувача відділу предметів художньо-естетичного циклу (3.1.2.);
Матушевська О.В., методист відділу музейної освіти та бібліотечної справи, старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти (передмова);
Мірошник С. І., доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти, кандидат педагогічних наук (3.2.1.);
Рокицька О. Д., методист відділу музейної освіти та бібліотечної справи (1.5.1.);
Слободяник О.В., доцент кафедри природничо-математичної освіти та технологій, кандидат педагогічних наук (1.2.1.);
відповідальний редактор, літературний редактор: Матушевська О.В.;
комп’ютерне макетування, додрукарська підготовка:
Ткач О.Ю., начальник редакційно-видавничого підрозділу;
Касянчук О.В., редактор редакційно-видавничого підрозділу.