Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 8151
Лист МОН України
№1/9-278 від 26.05.2020
"Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2020/2021 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Інформуємо про лист МОН України від 26.05.2020 року № 1/9-278 “Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.”
З метою забезпечення зарахування дітей з особливими освітніми потребами до закладів дошкільної та загальної середньої освіти за рішенням місцевої влади з 1 червня 2020 р. може бути відновлена робота інклюзивно-ресурсних центрів.
У листі йдеться про те, що у випадку відновлення роботи інклюзивно-ресурсних центрів рекомендується в найкоротші терміни організувати проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, забезпечивши першочергово обстеження дітей, які мають розпочинати здобуття початкової освіти у 2020/2021 н. р. та зараховуються до закладу освіти вперше.
В інклюзивно-ресурсних центрах за рішенням засновника може бути відновлено надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом проведення індивідуальних занять з дотриманням протиепідеміологічних вимог.
При організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів мають дотримуватися норми постанови Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 р. № 25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби СОVID-19» з урахуванням особливостей роботи інклюзивно-ресурсних центрів.
Відновлення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів пропонується здійснювати у два етапи:
- підготовчий (визначення необхідної кількості засобів індивідуального захисту, дезінфікуючих та миючих засобів, спеціального і санітарного одягу, інвентаря для прибирання; здійснення генерального прибирання приміщень з дезінфекцією поверхонь; проведення інструктажу персоналу щодо особливостей роботи закладу впродовж дії карантину, обмежувальних і протиепідемічних заходів та порядку дії у випадку виявлення ознак респіраторних захворювань у дітей чи працівників; облаштування місць для обробки рук та розміщення контейнерів для використаних засобів індивідуального захисту; підготовка поданих документів для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини тощо);
- основний.
Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини має здійснюватися із дотриманням протиепідеміологічних вимог у добре провітрюваному приміщенні з забезпеченням перед початком робочого дня проведення температурного скринінгу усіх працівників інклюзивно-ресурсного центру.
Працівники, у яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла 37,2 °С і вище або ознаки і респіраторних захворювань, не можуть бути допущені до виконання обов’язків.
Під час проведення комплексної оцінки батьки дитини (інші законні представники) можуть здійснювати допомогу в організації обстеження для уникнення близького контакту фахівців та обстежуваного.
Варто обмежити одночасний рух відвідувачів місцями спільного користування (коридорами) та використання туалетних кімнат для уникнення натовпу.
Доцільно посилити інформування батьків (інших законних представників) дітей про можливості автоматизованої системи роботи інклюзивно-ресурсних центрів (портал https://ircenter.gov.ua/) для дистанційного подання документів.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)» з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг.
МОН звертається до керівників інклюзивно-ресурсних центрів пришвидшити розгляд документів, необхідних для зарахування осіб з особливими освітніми потребами до закладів освіти, не порушуючи при цьому права дітей, та не знижуючи якість проведення комплексної оцінки.
Джерело: