Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 8574
Лист МОН України
						№1/9530-22 від 19.08.2022 
"Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 н.р."
- Видавець:
 - Міністерство освіти і науки України
 - Категорії:
 - Базова середня освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Освітні програми, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
 - Навчальний рік:
 - 2022/2023 навчальний рік
 
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут. Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
У вступній частині методичних рекомендацій розглядаються питання:
- нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,
 - структури 2022/2023 навчального року,
 - форм організації освітнього процесу,
 - наповнюваності класів, поділу класів на групи,
 - оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
 
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану наведені у додатках 1-16.
- Додаток 1. Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану
 - Додаток 2. Початкова освіта
 - Додаток 3. Мовно-літературна освітня галузь
 - Додаток 4. Мови та літератури корінних народів, національних меншин
 - Додаток 5. Іноземні мови
 - Додаток 6. Математика
 - Додаток 7. Предмети природничої освітньої галузі
 - Додаток 8. 5 клас: предмети / інтегровані курси соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі; 6 – 9 клас: основи здоров’я
 - Додаток 9. 5 клас: предмети / інтегровані курси громадянської та історичної освітньої галузі; 6 – 11 клас: предмети освітньої галузі «Суспільствознавство», курси духовно-морального спрямування
 - Додаток 10. Інформатика
 - Додаток 11. Технології, трудове навчання, креслення
 - Додаток 12. Мистецька освітня галузь
 - Додаток 13. Захист України
 - Додаток 14. Географія
 - Додаток 15. Економіка, підприємництво та фінансова грамотність
 - Додаток 16. Фізична культура
 
У 2022/2-23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»,
 - впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
 - організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;
 - організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
 - посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
 - психологічна допомога учасникам освітнього процесу.
 
У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.
У розділі методичних рекомендацій щодо впровадження нового Державного стандарту описується як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонується структура освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану.
Описується у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватись у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування.
Звертається увага на доцільність проведення на початку навчального року діагностування, спрямованого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти, на рівні 4 класу.
