Для швидкого пошуку необхідних документів скористайтесь вищезазначеними рубриками або

Інструктивно-методичні рекомендації 11 Інформаційні матеріали 5 Інформаційне повідомлення 220 Інформаційний бюлетень МОН України 2 Інформаційно-методичні матеріали 2 Інформаційно-методичний збірник 6 Інформаційно-статистичний бюлетень 1 Без категорії 1 Вітання Міністра освіти і науки України 1 Вебінар 2 Глосарій 1 Закон України 20 Збірник 2 Концептуальна записка державного інвестиційного проекту 1 Концепція 1 Лист Інституту педагогіки НАПН України 1 Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Лист Департаменту професійної освіти МОН України 3 Лист ДНУ “ІМЗО” 21 Лист КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 5 Лист Міністерства молоді та спорту України 1 Лист МОН України 159 Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді  5 Лист НЦ "МАНУ" 1 Меморандум 1 Методичні рекомендації 36 Навчальна програма для ЗЗСО 8 Навчальна програма для ЗНЗ 17 Навчальний зошит 2 Наказ департаменту освіти і науки Київської ОДА 45 Наказ Державної служби якості освіти України 1 Наказ ДНУ "ІМЗО" 1 Наказ КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 6 Наказ Міністерства внутрішніх справ України 1 Наказ Міністерства молоді та спорту України 1 Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України 1 Наказ Міністерства соціальної політики України 1 Наказ Міністерства юстиції України 1 Наказ МОН України 220 Національний стандарт України 1 Освітньо-виховний проект з національно-патріотичного та громадянського виховання 1 План заходів КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Повідомлення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Положення 1 Посібник 13 Постанова Верховної Ради України 2 Постанова Кабінету Міністрів України 54 Презентацiї 1 Презентація 1 Презентація виступу 1 Проєкт наказу МОН України 1 Програма для ЗЗСО з українською мовою навчання 2 Проект 1 Проект Державного стандарту 3 Проект Закону України 3 Проект наказу МОН України 9 Проект політичної пропозиції 1 Проект Постанови Кабінету Міністрів України 9 Проект професійного стандарту на професію 1 Проект розпорядження Кабінету Міністрів України 1 Проект Розпорядження Президента України 1 Рішення колегії департаменту освіти і науки Київської ОДА 4 Рішення колегії МОН України 9 Рішення комісії Науково-методичної ради МОН України 1 Рішення науково-методичної ради КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Рекомендації 1 Робочий зошит 1 Роз'яснення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України 23 Розпорядження Київської обласної державної адміністрації 9 Спільний лист МОН України і ЦК профспілки працівників науки і освіти України 1 Спільний наказ МОН України 5 Указ Президента України 18

Global Teacher Prize Ukraine 1 GoCamp 1 Європейська мала академія наук 1 Інститут педагогіки НАПН України 6 Верховна Рада України 11 Видавництво "Ранок" 7 Видавництво Cambridge University Press 1 Видавництво MM Publications 1 Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" 1 ВФ "Крок за кроком" 2 ГО "Батьківський контроль" 1 Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Департамент освіти і науки Київської ОДА 81 Департамент професійної освіти МОН України 3 Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" 73 Державна служба якості освіти 2 Державна служба якості освіти України 2 Кабінет Міністрів України 84 КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 72 КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 4 Київська обласна державна адміністрація 11 КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" 36 Книжкова палата України імені Івана Федорова 1 Креативна міжнародна дитяча школа 3 Міністерство внутрішніх справ України 1 Міністерство культури України 1 Міністерство молоді та спорту України 3 Міністерство надзвичайних ситуацій України 1 Міністерство освіти і науки України 540 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 1 Міністерство соціальної політики України 4 Міністерство юстиції України 2 МОЗ України 2 НАПН України 7 Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  5 Освітній портал "Педагогічна преса" 1 Платформа EdEra 1 портал "Нова українська школа" 15 Портал "Нова українська школа" 11 Президент України 20 Українська академія преси 1 Українська асоціація оцінювання 1 Український інститут національної пам'яті 10 Український центр оцінювання якості освіти 2 Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба 1 Хмельницький ОІППО 4 ЦК профспілки працівників освіти і науки України 1

Переглядів: 1752    Ідентифікатор матеріалу - 1945

Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 24.12.2016
"Про громадське обговорення проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів"


Видавець:
Категорії:
, , , ,
Навчальний рік:
Коментар оновлено: 16.01.2017
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.

На виконання наказу МОН України від 29.09.2016 № 1167 Міністерство освіти і науки України запрошує освітян, батьків, учнів, громадські організації до громадського обговорення Проекту Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого відповідно до Базового плану Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011, № 1392, зі змінами.

Пропозиції надсилати до 30 січня 2017 року на електронну пошту:

  • n_beskova@mon.gov.ua або
  • zasekina@ukr.net

Про початок громадського обговорення інформує також Тетяна Засєкіна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України:

  • “Усі активно обговорюють перспективи розвитку загальної середньої освіти, у тому числі й проблеми розвитку старшої профільної школи. Трирічна старша школа, відокремлені ліцеї  -це в майбутньому.

А в 2018/2019 навчальному році має розпочатись навчання в 10 класах за стандартом 2011 року. Робочою групою пропонується проект типового навчального плану для старшої школи, розроблений відповідно до цього чинного стандарту. Прохання почати його обговорення”.

**************************

3 січня 2017 року Тетяна Засєкіна (в соціальній мережі Фейсбук) коментує хід громадського обговорення проекту “Типового навчального плану для 10-11 класів”:

1. Представлений документ є всього “Пояснювальною запискою”, а не концепцією профільного навчання. Більшість висловлених побажань варто об’єднати і підготувати “Методичні рекомендації до впровадження профільного навчання”.

2. Щодо кількості годин інваріантного складника – це практично єдиний підхід, який би не порушував чинного Базового навчального плану, затвердженого у Державному стандарті. Пропозиції до варіативного чекаємо (особливо з розподілом годин на профільні предмети, місцем і роллю спецкурів, їх кількістю тощо).

3. Чекаємо пропозиції і до розроблення нових програм і підручників для старшої школи (є кілька пропозицій:

  • програми затверджувати на конкурсній основі (а не одну, розроблену робочою групою),
  • деякі з підручників друкувати одразу на два класи (для 10-11),
  • у профільних програмах виокремлювати базове ядро вимог і змісту, давати перелік питань, якими учитель самостійно може розширювати і поглиблювати предмет (у тому числі і перелік профільних спецкурів як частину предмета).

4. І найболючіше, але найперспективніше – інтеграція навчальних предметів. Розробити дійсно якісні інтегровані курси, які б підкреслювали кожен його складник – це виклик для всіх бажаючих зробити дійсно нове і якісне в нашій освіті. Інакше профільність так і залишиться профанацією із 21 навчальним предметом”.

**************************

16 cічня 2017 року МОН України розмістило роз’яснення щодо громадського обговорення проекту типового навчального плану для 10-11 класів.

Зміни мають стати чинними з 2018 року, при цьому проект документу передбачає зміну підходів до формування переліку предметів в 10-11 класах і є першим кроком до формування справжньої профільної школи.

«Ми дуже сподіваємося, що усі зацікавлені – а це й вчителі, й батьки, й самі учні старшої школи – висловлять свою думку щодо запропонованих змін», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Проект типового навчального плану для 10-11 класів, який запропоновано для громадського обговорення, має набути  чинності у 2018-2019 навчальному році, є першим кроком до змін у межах реформи «Нова українська школа».

Графік запровадження цієї реформи передбачає, що фундаментальні зміни в старшій школі почнуть діяти лише з 2027 року. Але вже зараз, у межах чинного Державного стандарту, МОН хоче показати напрям реформ і зробити більш якісним та сучасним навчання старшокласників.

Враховуючи, що 2018 року передбачається плановий друк підручників для 10-х класів, а 2019-го – для 11-х, для старшої школи можна вже зараз запровадити ґрунтовніші зміни.

Терміни запровадження змін у межах чинного Держстандарту для старшої школи:

  • Січень 2017 рокугромадське обговорення типового навчального плану 10-11 класів;
  • Лютий-квітень 2017 рокунаписання навчальних програм для 10-11 класів;
  • 2018 рік – друк підручників для 10-х класів;
  • 2019 рік – друк підручників для 11-х класів.

Що таке «типовий навчальний план» та чому потрібно змінити підхід до його формування?

  • Навчальний план – основний нормативний документ закладу освіти, за допомогою якого здійснюється організація навчального процесу. Міністерство складає та затверджує типові навчальні плани – рамку, за якою пізніше формують робочі навчальні плани кожної окремої школи.

Сьогодні чинним є наказ МОН України від 27.08.2010 № 834 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня».

У цьому документі міститься 25 типових навчальних планів для 10-11 класів – різні для кожного типу навчального закладу. У навчальному плані міститься «інваріантний» та «варіативний» складники.

  • «Інваріантний» складник – це перелік предметів, викладання яких є обов’язковим,
  • «варіативний» складник – блок, у якому навчальні предмети може обирати школа.

На сьогодні в чинних типових начальних планах у інваріантній частині знаходиться 22 і більше предметів.

Граничне навантаження на учня в школі – 33 години на тиждень.

У середньому на вивчення одного предмета виділено 1,5 години.

  • «Ґрунтовно вивчити предмет, маючи менше одного уроку на тиждень, просто неможливо. Діти, що приходять у старшу школу, вже мають визначатися зі своїми подальшими пріоритетами, почати підготовку до вступу у вищий навчальний заклад. Відповідно, учні мають отримати можливість глибше вивчати ті предмети, які їм знадобляться для подальшого продовження навчання. Вивчення всіх предметів на однаково неглибокому рівні у старших класах є нераціональним», – наголошує заступник Міністра освіти і науки.

Інваріантний складник цього типового плану вже передбачає навантаження на учня у розмірі:

  • 30 годин на тиждень у 10-му класі,
  • 33 години на тиждень в 11-му класі.

Таким чином, при граничному навантаженні дитини в школі у 33 години на тиждень можливість ввести факультативне вивчення додаткових предметів фактично відсутня.

Така система не сприяє отриманню якісних знань з певних предметів, не дає школам самостійно формувати власний профіль, створювати додаткові спеціальні курси для поглибленого вивчення окремих предметів, а також не залишає учням часу на глибше опанування предметів у межах шкільної програми. Це змушує батьків шукати репетиторів у позанавчальний час, що створює додаткове навантаження на дітей.

Проект типового навчального плану для учнів 10-11 класів – вихід, який пропонує МОН

У проекті типового навчального плану для учнів 10-11 класів запропоновано суттєво іншу систему створення навчального плану для школи.

  • Новація №1 – скорочення кількості обов’язкових предметів (інваріантної складової) – з 22 до 9. Це дає можлівисть школі визначити свій профіль і поглиблено викладати обрані предмети.
  • Новація №2 – старша школа має стати профільною. Пропонується позбутися такого явища як «універсальний профіль».

Обговорюваний проект типового навчального плану дасть школам більше свободи у формуванні своїх робочих планів.

Залежно від власних ресурсів і можливостей, школи самостійно обиратимуть профіль.

Якщо ж це велика школа, в якій навчається декілька паралелей, школа зможе мати класи з різними профілями викладання, а діти – обирати необхідний їм профіль навчання.

«Згідно з нашими розрахунками, завдяки введенню обов’язкової профільної школи значно зросте кількість шкіл, що профільно вивчають точні дисципліни. 

Значно більша кількість школярів та їхніх батьків впевнена в тому, що самостійно зможуть підготуватися до іспитів з таких предметів, як українська мова, література тощо, ніж до предметів природничого циклу», – пояснив Павло Хобзей.

Проект оновленого типового навчального плану передбачає, що школа повинна обов’язково обрати 2-3 предмети з циклу «профільних», а також доповнити їх дисциплінами з циклу «вибірково-обов’язкових» предметів (не менше 2-х).

У проекті документа «профільні предмети» та кількість годин на їх вивчення визначено наступним чином: 

                   Профільний предмет

Кількість годин на тиждень

у класах

10 клас

11 клас

 Українська мова

4

4

 Література (українська і зарубіжна)

8

8

 Іноземна мова

5

5

 Історія (історія України та всесвітня історія)

8

8

 Людина і суспільство

4

4

 Мова і література національної меншини

5

5

 Математика

10

10

 Фізика і астрономія

6

6

 Біологія і екологія

6

6

 Хімія

5

5

 Географія

5

5

 Інформаційно-комунікаційні технології

5

5

 Технології

6

6

 Мистецтво

5

5

 Фізична культура

6

6

 Захист Вітчизни

5

5

Кількість годин для вивчення профільного предмета включає кількість годин, відведених типовим планом на вивчення відповідного предмета або його модуля на рівні стандарту (в предметах інваріантної складової), яка доповнюється потрібною кількістю годин з передбачених на цикл профільних предметів.

  • Новація №3 – можливість для шкіл створювати власні «спецкурси» для поглиблення профільного навчання. Йдеться про викладання вузьких спеціалізованих дисциплін, які є близькими до профілю, що обирає школа.

Спеціальні курси разом із профільними предметами відображають специфіку конкретного профілю навчання і визначають його сутність. Вони призначені для доповнення, поглиблення змісту окремих розділів профільних (а за потреби – і непрофільних) предметів, можуть містити додаткові споріднені розділи, що не включені до навчальних програм, але орієнтовані на комплекс можливих професій у руслі обраного профілю.

Тематика і зміст спеціальних курсів може розроблятися вчителями із наступним їх погодженням у встановленому порядку.

Навчальний заклад може також обирати відповідний спецкурс із уже розроблених і рекомендованих МОН України.

  • Новація №4 – з’являються інтегровані предмети «Література», «Історія», «Людина і суспільство», «Математика».

У старшій школі учень має обов’язково отримати цілісну картину світу.

Саме тому, навіть якщо школа обирає для поглибленого вивчення гуманітарні предмети, загальні знання з Біології, Географії, Астрономії, Екології, Фізики та Хімії учень отримує в рамках інтегрованого предмета «Людина і природа», який у такій школі викладатиметься 3 години на тиждень.

Інтегровані знання з Правознавства, Економіки, предмета «Людина і світ» школярі старших класів отримуватимуть у рамках предмета «Людина і суспільство».

Навіщо потрібна інтеграція «профільних предметів»?

Є багато нарікань щодо дублювання змісту предметів у старшій школі, де кожна хвилина навчального часу має використовуватися корисно та продуктивно. Інтеграція предметів має вирішити цю проблему.

Поєднання предметів допоможе створити навчальну програму, яка усуне цю проблему.

Найбільший виклик – написання нових навчальних програм та підготовка підручників

«До створення нових навчальних програм потрібно поставитися особливо відповідально. Наскільки це можливо, в межах чинного Держстандарту, ми повинні закласти в них компетентнісний підхід, програми мають бути правильно та структуровано написані, необхідно прибрати дублювання, максимально враховувати потреби учнів старшої школи. Оскільки більшість інтегрованих предметів – це новинка для нас, потрібно докласти максимум зусиль, щоб ці дисципліни стали цікавими та корисними для наших дітей», – стверджує Павло Хобзей.

За новими програмами будуть писатися нові підручники для старших класів

Держава фінансуватиме підручники як для предметів інваріантного складника, так і для поглибленого вивчення (профільних предметів).

«Під час укладання та затвердження нових навчальних програм нам також потрібна буде реакція суспільства, адже тільки так ми можемо перевірити, чи всі фактори ми змогли врахувати при підготовці документів», – зазначає заступник Міністра.

 

Джерело:

print

Завантажити всі прикріплені файли



Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.