Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 3005
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 09.02.2017
"Проект Концепції інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» для 10-11 класів"
- Видавець:
- Український інститут національної пам'яті
- Категорії:
- Громадське обговорення 2017, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
8-9 лютого 2017 року в Києві відбувся Другий всеукраїнський методичний семінар для освітян «Нова українська школа: навчання/знання про Голодомор та інші геноциди».
Український інститут національної пам’яті долучився до організації заходу разом із Українським науково-дослідним та освітнім центром вивчення Голодомору (HREC in Ukraine), Міністерством освіти і науки України, Національним музеєм історії України, Центральним державним архівом громадських об’єднань України, Інститутом історії України НАН України, громадською організацією «Українська єврейська зустріч», Спеціальної комісії Курултая з вивчення геноциду кримськотатарського народу.
«Важливо вивчати у школі як героїчні, так і драматичні сторінки в історії України, зокрема Голодомор, депортації кримських татар, Голокост, – зауважив на відкритті семінару Голова Інституту Володимир В’ятрович. – Адже школа є головним інструментом змін у свідомості суспільства, формування уявлення молоді про минуле, виховання національних цінностей. Водночас Український інститут національної пам’яті пропонує навіть під час вивчення та осмислення трагедій відшукувати позитивні сторони. Наприклад, тему Голодомору Українського народу 1932–1933 років можна розкривати через долі людей, які чинили опір тоталітарній системі, допомагали тим, хто потерпав, пережили лихо і зуміли донести світові правду».
У рамках семінару відбувся круглий стіл «Викладання історії України у контексті всесвітньої історії» за участі Володимира В’ятровича і Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич. Учасники поговорили про те, як підвищити ефективність шкільної історичної освіти, яким має бути запропонований Міністерством освіти і науки інтегрований курс «Історія: Україна і світ» для старшокласників.
Володимир В’ятрович представив проект Концепції цього навчального предмета, розроблений фахівцями Інституту.
Головна мета курсу для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів – розширити моделі вивчення історії України, розвивати інтерес до знань про минуле українців на тлі світової історії.
Інтегрований предмет сприятиме виробленню стійкості школярів до маніпуляцій навколо історії завдяки розвитку критичного та творчого мислення.
Нова українська школа неможлива без переосмислення ролі курсу «Історія» у змісті освіти та у способі його викладання. На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час презентації концепції інтегрованого курсу «Історія України у світовому контексті» для 10-11 класів.
Міністр відзначила, що нині головне завдання полягає в трансформації української школи від школи, яка переважно начиняє дитину знаннями, до школи компетентностей, які включають знання, уміння їх застосовувати, а також цінності і вироблення певного ставлення на їх основі.
«Величезна кількість інформації, зокрема, сфальсифікованої сьогодні виливається на дітей, і вона потребує переосмислення та критичної оцінки з певної ціннісної платформи. Безсумнівно, «Історія» як предмет надзвичайно важлива для побудови такої платформи», – зауважила Лілія Гриневич.
Під час презентації Міністр також зупинилася на питанні інтеграції предметів «Всесвітня історія» та «Історія України». За її словами, сьогоднішня система дає учневі більше можливостей і знань лише на папері. Натомість, в підсумку школярі мають величезну прогалину в освіті. Адже дитина у старших класах все одно обирає профіль й витрачає час на курси та репетиторів, пропускаючи інші предмети, замість того, щоб у школі вивчати профільні та інші предмети на необхідному рівні.
«Діти мають право на вибір. І якщо ми їм цей вибір не забезпечимо, ми залишимо їх перед викликом із 20 навчальних предметів. Як цю проблему вирішують у провідних країнах світу? Дитині дають обрати свій профіль, а те, що їй потрібно для гармонізованого розвитку і цілісного світогляду, заключають в інтегровані курси. І ми теж хочемо якомога швидше ухвалити рішення щодо прочитання інтегрованого курсу «Історія» для тих, хто обрав, наприклад, природничо-математичні профілі. Так є значно більше шансів, що в них після школи залишаться реальні знання з цього предмету», – зазначила Лілія Гриневич.
На думку очільниці МОН, такий підхід стане шляхом до успішнішого формування громадянської компетентності та національної ідентичності у старшокласників. Адже ідея інтегрованого курсу полягає у тому, щоб помістити новітню історію України (20-21 століття) у світовий контекст, поставити її у центр шкільного курсу.
Джерела: