Для швидкого пошуку необхідних документів скористайтесь вищезазначеними рубриками або

Інструктивно-методичні рекомендації 11 Інформаційні матеріали 5 Інформаційне повідомлення 220 Інформаційний бюлетень МОН України 2 Інформаційно-методичні матеріали 2 Інформаційно-методичний збірник 6 Інформаційно-статистичний бюлетень 1 Без категорії 1 Вітання Міністра освіти і науки України 1 Вебінар 2 Глосарій 1 Закон України 20 Збірник 2 Концептуальна записка державного інвестиційного проекту 1 Концепція 1 Лист Інституту педагогіки НАПН України 1 Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Лист Департаменту професійної освіти МОН України 3 Лист ДНУ “ІМЗО” 21 Лист КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 5 Лист Міністерства молоді та спорту України 1 Лист МОН України 172 Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді  5 Лист НЦ "МАНУ" 1 Меморандум 1 Методичні рекомендації 36 Навчальна програма для ЗЗСО 8 Навчальна програма для ЗНЗ 17 Навчальний зошит 2 Наказ департаменту освіти і науки Київської ОДА 45 Наказ Державної служби якості освіти України 1 Наказ ДНУ "ІМЗО" 1 Наказ КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 6 Наказ Міністерства внутрішніх справ України 1 Наказ Міністерства молоді та спорту України 1 Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України 1 Наказ Міністерства соціальної політики України 1 Наказ Міністерства юстиції України 1 Наказ МОН України 222 Національний стандарт України 1 Освітньо-виховний проект з національно-патріотичного та громадянського виховання 1 План заходів КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Повідомлення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Положення 1 Посібник 13 Постанова Верховної Ради України 2 Постанова Головного державного санітарного лікаря України 1 Постанова Кабінету Міністрів України 54 Презентацiї 1 Презентація 1 Презентація виступу 1 Проєкт наказу МОН України 1 Програма для ЗЗСО з українською мовою навчання 2 Проект 1 Проект Державного стандарту 3 Проект Закону України 3 Проект наказу МОН України 9 Проект політичної пропозиції 1 Проект Постанови Кабінету Міністрів України 9 Проект професійного стандарту на професію 1 Проект розпорядження Кабінету Міністрів України 1 Проект Розпорядження Президента України 1 Рішення колегії департаменту освіти і науки Київської ОДА 4 Рішення колегії МОН України 9 Рішення комісії Науково-методичної ради МОН України 1 Рішення науково-методичної ради КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Рекомендації 1 Робочий зошит 1 Роз'яснення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України 24 Розпорядження Київської обласної державної адміністрації 9 Спільний лист МОН України і ЦК профспілки працівників науки і освіти України 1 Спільний наказ МОН України 5 Указ Президента України 18

Інклюзивне навчання 124 Інноваційна діяльність 130 Бібліотечна справа 71 Базова середня освіта 6 Вища освіта 155 Внутрішня система забезпечення якості освіти 13 Громадське обговорення 2017 25 Громадське обговорення 2018 8 Громадське обговорення 2020 1 Дистанційне навчання 1 Дошкільна освіта 170 Міжнародне співробітництво 30 Моніторинг якості освіти та ЗНО 44 Музейна справа 67 Наукове і методичне забезпечення освіти 953 Опорні заклади освіти та їх філії 41 Освітні програми 89 Основна школа (Базова середня освіта) 519 Післядипломна освіта 924 Позашкільна освіта і виховання 294 Початкова освіта 405 Профільна середня освіта 4 Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат 99 Робота з обдарованими дітьми 125 Спеціальна педагогіка 53 Стандарти освіти 10 Старша школа (Профільна середня освіта) 522 Управління закладом освіти 990 Фахова передвища освіта 3

Global Teacher Prize Ukraine 1 GoCamp 1 Європейська мала академія наук 1 Інститут педагогіки НАПН України 6 Верховна Рада України 11 Видавництво "Ранок" 7 Видавництво Cambridge University Press 1 Видавництво MM Publications 1 Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" 1 ВФ "Крок за кроком" 2 ГО "Батьківський контроль" 1 Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Департамент освіти і науки Київської ОДА 81 Департамент професійної освіти МОН України 3 Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" 73 Державна служба якості освіти 2 Державна служба якості освіти України 2 Кабінет Міністрів України 85 КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 72 КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 4 Київська обласна державна адміністрація 11 КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" 36 Книжкова палата України імені Івана Федорова 1 Креативна міжнародна дитяча школа 3 Міністерство внутрішніх справ України 1 Міністерство культури України 1 Міністерство молоді та спорту України 3 Міністерство надзвичайних ситуацій України 1 Міністерство освіти і науки України 555 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 1 Міністерство соціальної політики України 4 Міністерство юстиції України 2 МОЗ України 3 НАПН України 7 Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  5 Освітній портал "Педагогічна преса" 1 Платформа EdEra 1 портал "Нова українська школа" 15 Портал "Нова українська школа" 11 Президент України 20 Українська академія преси 1 Українська асоціація оцінювання 1 Український інститут національної пам'яті 10 Український центр оцінювання якості освіти 2 Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба 1 Хмельницький ОІППО 4 ЦК профспілки працівників освіти і науки України 1

Переглядів: 464    Ідентифікатор матеріалу - 3005

Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 09.02.2017
"Проект Концепції інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» для 10-11 класів"


Видавець:
Категорії:
, , , ,
Навчальний рік:
,
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.

8-9 лютого 2017 року в Києві відбувся Другий всеукраїнський методичний семінар для освітян «Нова українська школа: навчання/знання про Голодомор та інші геноциди».

Український інститут національної пам’яті долучився до організації заходу разом із Українським науково-дослідним та освітнім центром вивчення Голодомору (HREC in Ukraine), Міністерством освіти і науки України, Національним музеєм історії України, Центральним державним архівом громадських об’єднань України, Інститутом історії України НАН України, громадською організацією «Українська єврейська зустріч», Спеціальної комісії Курултая з вивчення геноциду кримськотатарського народу.

«Важливо вивчати у школі як героїчні, так і драматичні сторінки в історії України, зокрема Голодомор, депортації кримських татар, Голокост, – зауважив на відкритті семінару Голова Інституту Володимир В’ятрович. – Адже школа є головним інструментом змін у свідомості суспільства, формування уявлення молоді про минуле, виховання національних цінностей. Водночас Український інститут національної пам’яті пропонує навіть під час вивчення та осмислення трагедій відшукувати позитивні сторони. Наприклад, тему Голодомору Українського народу 1932–1933 років можна розкривати через долі людей, які чинили опір тоталітарній системі, допомагали тим, хто потерпав, пережили лихо і зуміли донести світові правду».

 У рамках семінару відбувся круглий стіл «Викладання історії України у контексті всесвітньої історії» за участі Володимира В’ятровича і Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич. Учасники поговорили про те, як підвищити ефективність шкільної історичної освіти, яким має бути запропонований Міністерством освіти і науки інтегрований курс «Історія: Україна і світ» для старшокласників.

Володимир В’ятрович представив проект Концепції цього навчального предмета, розроблений фахівцями Інституту.

Головна мета курсу для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів – розширити моделі вивчення історії України, розвивати інтерес до знань про минуле українців на тлі світової історії.

Інтегрований предмет сприятиме виробленню стійкості школярів до маніпуляцій навколо історії завдяки розвитку критичного та творчого мислення.

Нова українська школа неможлива без переосмислення ролі курсу «Історія» у змісті освіти та у способі його викладання. На цьому наголосила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час презентації концепції інтегрованого курсу «Історія України у світовому контексті» для 10-11 класів.

Міністр відзначила, що нині головне завдання полягає в трансформації української школи від школи, яка переважно начиняє дитину знаннями, до школи компетентностей, які включають знання, уміння їх застосовувати, а також цінності і вироблення певного ставлення на їх основі.

«Величезна кількість інформації, зокрема, сфальсифікованої сьогодні виливається на дітей, і вона потребує переосмислення та критичної оцінки з певної ціннісної платформи. Безсумнівно, «Історія» як предмет надзвичайно важлива для побудови такої платформи», – зауважила Лілія Гриневич.

Під час презентації Міністр також зупинилася на питанні інтеграції предметів «Всесвітня історія» та «Історія України». За її словами, сьогоднішня система дає учневі більше можливостей і знань лише на папері. Натомість, в підсумку школярі мають величезну прогалину в освіті. Адже дитина у старших класах все одно обирає профіль й витрачає час на курси та репетиторів, пропускаючи інші предмети, замість того, щоб у школі вивчати профільні та інші предмети на необхідному рівні.

«Діти мають право на вибір. І якщо ми їм цей вибір не забезпечимо, ми залишимо їх перед викликом із 20 навчальних предметів. Як цю проблему вирішують у провідних країнах світу? Дитині дають обрати свій профіль, а те, що їй потрібно для гармонізованого розвитку і цілісного світогляду, заключають в інтегровані курси. І ми теж хочемо якомога швидше ухвалити рішення щодо прочитання інтегрованого курсу «Історія» для тих, хто обрав, наприклад, природничо-математичні профілі. Так є значно більше шансів, що в них після школи залишаться реальні знання з цього предмету», – зазначила Лілія Гриневич.

На думку очільниці МОН, такий підхід стане шляхом до успішнішого формування громадянської компетентності та національної ідентичності у старшокласників. Адже ідея інтегрованого курсу полягає у тому, щоб помістити новітню історію України (20-21 століття) у світовий контекст, поставити її у центр шкільного курсу.

Джерела:

print


Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.