Для швидкого пошуку необхідних документів скористайтесь вищезазначеними рубриками або

Інструктивно-методичні рекомендації 11 Інформаційні матеріали 5 Інформаційне повідомлення 229 Інформаційний бюлетень МОН України 2 Інформаційно-методичні матеріали 2 Інформаційно-методичний збірник 6 Інформаційно-статистичний бюлетень 1 Аналітична довідка 1 Без категорії 1 Вітання Міністра освіти і науки України 1 Вебінар 2 Глосарій 1 Закон України 20 Збірник 2 Концептуальна записка державного інвестиційного проекту 1 Концепція 1 Лист Інституту педагогіки НАПН України 1 Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Лист Департаменту професійної освіти МОН України 3 Лист ДНУ “ІМЗО” 21 Лист КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 5 Лист Міністерства молоді та спорту України 1 Лист МОН України 173 Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді  5 Лист НЦ "МАНУ" 1 Меморандум 1 Методичні рекомендації 59 Навчальна програма для ЗЗСО 8 Навчальна програма для ЗНЗ 17 Навчальний зошит 2 Наказ департаменту освіти і науки Київської ОДА 45 Наказ Державної служби якості освіти України 1 Наказ ДНУ "ІМЗО" 1 Наказ КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 6 Наказ Міністерства внутрішніх справ України 1 Наказ Міністерства молоді та спорту України 1 Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України 1 Наказ Міністерства охорони здоров'я України 1 Наказ Міністерства РЕТСГ України 1 Наказ Міністерства соціальної політики України 1 Наказ Міністерства юстиції України 1 Наказ МОН України 223 Наукове повідомлення 1 Національний стандарт України 1 Освітньо-виховний проект з національно-патріотичного та громадянського виховання 1 План заходів КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Повідомлення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Положення 1 Посібник 13 Постанова Верховної Ради України 2 Постанова Головного державного санітарного лікаря України 1 Постанова Кабінету Міністрів України 54 Презентацiї 1 Презентація 1 Презентація виступу 1 Проєкт наказу МОН України 1 Програма для ЗЗСО з українською мовою навчання 2 Проект 1 Проект Державного стандарту 3 Проект Закону України 3 Проект наказу МОН України 9 Проект політичної пропозиції 1 Проект Постанови Кабінету Міністрів України 9 Проект професійного стандарту на професію 1 Проект розпорядження Кабінету Міністрів України 1 Проект Розпорядження Президента України 1 Рішення колегії департаменту освіти і науки Київської ОДА 4 Рішення колегії МОН України 9 Рішення комісії Науково-методичної ради МОН України 1 Рішення науково-методичної ради КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Рекомендації 1 Робочий зошит 1 Роз'яснення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України 24 Розпорядження Київської обласної державної адміністрації 9 Спільний лист МОН України і ЦК профспілки працівників науки і освіти України 1 Спільний наказ МОН України 5 Указ Президента України 18

Інклюзивне навчання 129 Інноваційна діяльність 130 Бібліотечна справа 71 Базова середня освіта 26 Вища освіта 155 Внутрішня система забезпечення якості освіти 15 Громадське обговорення 2017 25 Громадське обговорення 2018 8 Громадське обговорення 2020 1 Дистанційне навчання 24 Дошкільна освіта 172 Міжнародне співробітництво 30 Моніторинг якості освіти та ЗНО 45 Музейна справа 67 Наукове і методичне забезпечення освіти 987 Опорні заклади освіти та їх філії 41 Освітні програми 89 Основна школа (Базова середня освіта) 529 Післядипломна освіта 961 Позашкільна освіта і виховання 299 Початкова освіта 413 Профільна середня освіта 27 Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат 101 Робота з обдарованими дітьми 125 Спеціальна педагогіка 53 Стандарти освіти 10 Старша школа (Профільна середня освіта) 529 Управління закладом освіти 1028 Фахова передвища освіта 6

Global Teacher Prize Ukraine 1 GoCamp 1 Європейська мала академія наук 1 Інститут педагогіки НАПН України 6 Верховна Рада України 11 Видавництво "Ранок" 7 Видавництво Cambridge University Press 1 Видавництво MM Publications 1 Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" 1 ВФ "Крок за кроком" 2 ГО "Батьківський контроль" 1 Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Департамент освіти і науки Київської ОДА 82 Департамент професійної освіти МОН України 3 Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" 73 Державна служба якості освіти 2 Державна служба якості освіти України 2 Кабінет Міністрів України 85 КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 72 КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 4 Київська обласна державна адміністрація 11 КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" 68 Книжкова палата України імені Івана Федорова 1 Креативна міжнародна дитяча школа 3 Міністерство внутрішніх справ України 1 Міністерство культури України 1 Міністерство молоді та спорту України 3 Міністерство надзвичайних ситуацій України 1 Міністерство освіти і науки України 558 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 1 Міністерство РЕТСГ україни 1 Міністерство соціальної політики України 4 Міністерство юстиції України 2 Миколаївський ОІППО 1 МОЗ України 3 НАПН України 8 Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  5 Освітній портал "Педагогічна преса" 1 Платформа EdEra 1 портал "Нова українська школа" 15 Портал "Нова українська школа" 11 Президент України 20 Українська академія преси 1 Українська асоціація оцінювання 1 Український інститут національної пам'яті 10 Український центр оцінювання якості освіти 2 Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба 1 Хмельницький ОІППО 4 ЦК профспілки працівників освіти і науки України 1

Переглядів: 154    Ідентифікатор матеріалу - 3120

Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 21.02.2017
"Оновлення програм 5-9 класів: п’ять головних тенденцій"


Видавець:
Категорії:
, , , , ,
Навчальний рік:
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.

Міністерство освіти і науки України інформує про хід оновлення програм базової школи (5-9 класи) на онлайн-порталі EdEra та запрошує усіх приєднатися до обговорення програм. 

Станом на ранок 21 лютого 2017 року до обговорення долучилося понад шістсот осіб, які залишили 4 тис 858 повідомлень: пропозицій до програм та коментарів до них.

Пропозиції – різноманітні, однак можна виокремити п’ять основних тенденцій того, що пропонують і з чим сперечаються дописувачі.

Тенденція 1. Якість важливіше кількості

Майже усі програми мають коментарі-нарікання з боку вчителів, що кількість завдань, які передбачені програмами, неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмета. 

Наприклад, навчальна програма з предмета «Мистецтво» у 7 класі передбачає, що діти в результаті мають вміти «виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них», «створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій» тощо.

Учасники обговорення зазначають, що такі вміння та знання можна отримати лише в музичній школі або у закладах, де на вивчення музичної складової виділяється більше часу, ніж 1 година на тиждень. 

В обговоренні «Природознавства» дописувачі пропонують виокремити час для ґрунтовного виконання проектів, скоротивши їх кількість. Зокрема, пропонується прибрати «інформаційні проекти» – орієнтовані на опис історії відкриттів – та більше часу приділити виконанню практичних проектів.

Тенденція 2. Сучасні теми для сучасних дітей

Дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.

Коментатори програми з «Англійської мови» зазначають, що серед тем «ситуативного спілкування» для учнів 5-9 класів зовсім не передбачено тем на вивчення «комп’ютера» та слів, які пов’язані з його використанням. Це при тому, що зараз використання різноманітних ґаджетів пронизує практично всі сфери людського життя.

Програма з інформатики також зазнала значної критики – дописувачі нарікають, що в ній закладено вивчення речей, які сучасні діти вміють робити починаючи з дошкільного віку.

Тенденція 3. Міжпредметні зв’язки

Більшість предметів, особливо споріднені, безпосередньо впливають на вивчення один одного. Згідно з чинною програмою, з фізики діти повинні в 7 класі вивчити тему «Пружність», зокрема освоїти Закон Гука. Щоб зробити це повноцінно, вони вже мають освоїти вектори. При цьому тема вектори вивчається з математики лише у 8 класі, через рік.

Дописувачі, що висловлюють пропозиції до «Української літератури», пропонують підсилити знання школярів з історії, інтегрувавши в програму тексти, в яких художньо зображують різні історичні події.

Тенденція 4. Менше теорії – більше практики

Вивчення предметів, в першу чергу, має бути орієнтоване на реальні навички 

Дописувачі, що обговорюють програми з «Хімії», пропонують «зменшити вивчення історичної складової законів», щоб виділити більше часу на прикладне вивчення предметА.

Пропонується також зробити викладання більш жвавим, використовуючи твори відомих письменників-популяризаторів науки: «Як Вам ідея подати органічну хімію як Айзек Азимов у своїх книгах “Мир углерода” і “Мир азота”. Чи можна це розглядати як варіант? Все-таки – це лише знайомство із органікою. І в 9 класі цей розділ має більше формувати світогляд і ціннісні орієнтації», – пропонують на сторінці обговорення.

«Українську мову» також радять зробити більш прикладною – замінити частину творів і переказів текстів публіцистичного, наукового й художнього стилів, які передбачені програмою, на вироблення текстотворчих навичок у розмовно-побутовому стилі.

Тенденція 5. Врахування вікових особливостей дітей

Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані. 

Яскравий приклад – програма із зарубіжної літератури для 8 класу. Дописувачі зазначають, що у 8 класі діти не можуть глибоко і з розумінням оволодіти темою «Антична література». По-перше, вона складна, по-друге, у більшості дітей вона не викликає зацікавленості.

Подібні пропозиції містить і програма з «Природознавства». Наприклад, пропонують вилучити з програми вимогу «учень описує туманності різних типів та галактики різних типів», «розрізняє типи туманностей і галактик». Натомість радять залишити вивчення лише загального поняття про ці явища. На думку коментаторів, для 10-річних дітей ці теми заважкі.

Координатор проекту оновлення програм базової школи Сергій Горбачов відзначає, що найбільш активно триває обговорення програм з «Історії» та «Зарубіжної літератури».

«На жаль, з основних природничих предметів – фізики та хімії – пропозицій не так багато. Англійську мову також обговорюють не так жваво, а інші іноземні мови отримують ще менше уваги громадськості. Сподіваємося, що цього тижня більше дописувачів захочуть приєднатися до нас та долучитися до оновлення програм», – розказав Сергій Горбачов.

*************************

Міністерство освіти і науки України нагадує, що 13 лютого стартувало онлайн обговорення навчальних програм базової школи (5-9 класів).

Перша сесія онлайн-обговорення програм триватиме 11 днів – до 24 лютого.

Ще 11 днів – з 25 лютого до 7 березня робочі групи за участі модераторів розглядатимуть пропозиції і формуватимуть варіант документа на обговорення.

15 березня почнеться 2 сесія онлайн обговорення, що триватиме 8 днів – до 22 березня.

 

Джерело:

print


Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.