Переглядів: 802 Ідентифікатор матеріалу - 3477
Проект Постанови Кабінету Міністрів України
№(б/н) від 11.03.2017
"Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Громадське обговорення 2017, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік, 2018/2019 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
На сайті МОН України розміщено для громадського обговорення проект постанови КМУ “Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”.
Постановою передбачається внести зміни до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 62, ст. 2475).
У пояснювальній записці зазначено, що проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872, розроблено на виконання:
- Закону України «Про загальну середню освіту»,
- Плану підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Указу Президента України від 13 грудня 2016 р. № 553 «Про заходи, спрямовані на забезпечення додержання прав осіб з інвалідністю», схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 18 січня 2017 року, протокол № 4,
- та з метою удосконалення організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Проектом акта:
- скасовується норма щодо утворення інклюзивних класів за умови наявності навчально-матеріальної бази, відповідних педагогічних працівників та інших умов,
- змінюється норма щодо наповнюваності учнів у класах з інклюзивним навчанням,
- надається право органам місцевого самоврядування уводити посаду асистента дитини для дітей з особливими потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку, батькам здійснювати супровід таких дітей під час навчального процесу тощо.
З урахуванням напрацьованого досвіду, у проекті акта уводиться норма щодо необхідності розроблення на кожну дитину з особливими освітніми потребами індивідуальної програми розвитку, визначено її наповнення, строки перегляду тощо.
Щороку кількість дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту у класах з інклюзивним навчанням, збільшується. За статистичними даними, у 2016/2017 навчальному році кількість таких дітей збільшилася на 53,6 відсотків і становить 4180 учнів.
Прийняття розробленого проекту акта сприятиме ефективності навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням, організації корекційно-розвиткової роботи, взаємодії з батьками та збільшенню кількості дітей, які здобуватимуть освіту в загальноосвітньому просторі шляхом розвитку інклюзивного навчання.
Прийняття проекту акта:
- забезпечить реалізацію права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в загальноосвітньому просторі,
- сприятиме збільшенню кількості таких дітей в інклюзивних класах,
- підвищенню ефективності навчально-виховного процесу шляхом розроблення індивідуальної програми розвитку та її виконання на основі застосування особистісно зорієнтованих методів навчання.
Зауваження та пропозиції до проекту надсилати на адресу t_symonenko@mon.gov.ua
Джерело: