Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 3775
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 23.03.2017
"Проведення антидискримінаційної експертизи навчальних матеріалів і розроблення Стратегії впровадження гендерного компонента в освіту"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Моніторинг якості освіти та ЗНО, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Початкова освіта, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Міністерством освіти і науки України розроблено Стратегію наскрізного впровадження гендерного компонента в освіту «Освіта: гендерний вимір 2020».
Цей документ уже пройшов громадське обговорення, необхідні погодження і після доопрацювання, протягом найближчого місяця, буде внесено для затвердження Урядом. Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки України Роман Греба під час Медійного марафону «Ґендерна рівність в Україні – на крок ближче».
За його словами, Стратегією, зокрема, передбачено:
- інститут радництва з гендерних питань,
- моніторинг паритетності представлення жінок і чоловіків в управлінні ВНЗ.
Окремо Роман Греба відзначив, що в МОН України працює Робоча група з питань політики гендерної рівності та протидії дискримінації в освіті, до якої увійшли 24 провідні фахівці з різних ВНЗ і громадських організацій.
У сфері вищої освіти діє і Всеукраїнська мережа осередків гендерної освіти у ВНЗ, яка здійснює підвищення кваліфікації з гендерних питань педагогів вищої школи.
Крім того, вперше на пострадянському просторі (за межами ЄС) з 2017/2018 навчального року на факультеті соціології Київського національного університету імені Тараса Шевченка почне працювати магістерська освітня програма «Гендерні студії». У її межах готуватимуть дослідників гендерної проблематики в сучасному суспільстві.
У Харківському національному економічному університеті ім. С. Кузнеця реалізується проект «Планування гендерної рівності в наукових дослідженнях у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій».
Стосовно ж середньої освіти, Роман Греба наголосив, що нині усі документи реформи «Нова українська школа» проходять антидискримінаційну експертизу та коригуються з урахуванням гендерного компонента.
Також здійснюється обов’язкова експертиза шкільних підручників (як тих, що тільки подані на конкурс чи готуються до друку, так і тих, що були видані з 2011 року).
За результатами експертизи відкликано гриф навчально-методичного посібника до навчальної програми “Сімейні цінності”» для 8-9-х класів.
Також Міністерство освіти і науки України скасувало позитивний висновок Науково-методичної комісії для навчально-методичного посібника до навчальної програми «Сімейні цінності» (35 годин) для педагогічних працівників / авт. В.І. Прит, З.В.Охрименко, Л.В. Корецька.
Джерела:
- офіційний сайт МОН України
- інформаційна система КВНЗ КОР “Академія неперервної освіти” “Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу”
Проект Стратегії наскрізного впровадження гендерного компонента в освіту «Освіта: гендерний вимір 2020»