Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 4019
Наказ МОН України
№136 від 31.01.2017
"Про затвердження Плану заходів МОН з реалізації плану заходів з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях, наданих Комітетом ООН з прав осіб з інвалідністю, до першої доповіді України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю на період до 2020 року"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Вища освіта, Дошкільна освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Позашкільна освіта і виховання, Початкова освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Спеціальна педагогіка, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1073-р «Про затвердження плану заходів з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях, наданих Комітетом ООН з прав осіб з інвалідністю, до першої доповіді України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю на період до 2020 року» наказом МОН України від 31.01.2017 № 136 затверджено План заходів Міністерства освіти і науки України із реалізації плану заходів з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях, наданих Комітетом ООН з прав осіб з інвалідністю, до першої доповіді України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю на період до 2020 року.
Планом визначено:
- зміст рекомендацій,
- заходи, спрямовані на виконання рекомендацій,
- індикатори досягнення,
- строк виконання,
- відповідальні за виконання.
Відповідно до змісту рекомендацій планом визначено такі заходи:
збирати дані про осіб з інвалідністю в усіх сферах, включаючи охорону здоров’я, освіту, працевлаштування, а також про участь таких осіб у політичному житті, доступ до правосуддя, соціальний захист, насильства тощо:
- про доступність дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти для осіб з інвалідністю (із зазначенням їх віку, статі, нозологічної форми захворювання): чисельність осіб з інвалідністю у навчальних закладах; чисельність осіб, які навчаються за інклюзивною формою та вдома; створення безперешкодного доступу до будівель навчальних закладів (з урахуванням поверховості);
- участь у розробленні статистичної звітності про чисельність дітей з інвалідністю, які не зараховані до загальноосвітніх навчальних закладів, перебувають в інтернатних закладах системи соціального захисту та / або вдома (із зазначенням їх віку, статі, класифікації захворювань, місця проживання);
- про кількість шкільних автобусів, пристосованих для перевезення дітей, які пересуваються на кріслах;
забезпечити хлопцям та дівчатам з інвалідністю, які утримуються в інтернатах, належні умови для життя, включаючи якісне харчування та можливість приватного життя:
- участь у розробленні проекту акта щодо урегулювання питань щодо здійснення центральними органами виконавчої влади контролю (нагляду) за дотриманням державних соціальних стандартів і гарантій щодо осіб з інвалідністю, зокрема тих, які проживають в інтернатних установах;
- участь у розробленні методичних рекомендацій щодо діяльності громадських рад інтернатних установ системи соціального захисту населення;
- внести зміни до Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
підвищити кваліфікацію та освітній рівень державних службовців, працівників органів місцевого самоврядування, фахівців стосовно прав осіб з інвалідністю:
- забезпечити підвищення кваліфікації та участі у відповідних тренінгах (зокрема семінарах, засіданнях за круглим столом) державних службовців, працівників органів управління освітою, спеціалістів (фахівців) органів, установ освіти та навчальних закладів із вивчення положень Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, у тому числі в рамках . міжнародної технічної допомоги;
виділити достатні ресурси для розвитку допоміжних послуг у місцевих громадах з метою забезпечення особам з інвалідністю вільного вибору місця та умов проживання та деінституціалізації:
- участь у розробленні проекту Стратегії розвитку системи надання соціальних послуг, який передбачає заходи щодо деінституціалізації осіб з інвалідністю;
забезпечити надання доступних комплексних послуг і розроблення програми абілітації та реабілітації, забезпечивши комплексну, міждисциплінарну та індивідуальну підтримку особам з інвалідністю та їх сім’ям:
- участь у розробленні освітніх програм для нових спеціальностей: «лікар реабілітаційної медицини», «фізичний терапевт», «ерготерапевт»;
забезпечити юридичну участь всеукраїнських громадських об’єднань осіб з інвалідністю, які працюють у сфері прав осіб з інвалідністю у всіх законодавчих, фінансових, політичних рішеннях, які можуть мати вплив на осіб з інвалідністю:
- участь та підготовка щорічних Національних доповідей з питань. що стосуються освіти осіб з інвалідністю та публічне їх обговорення з громадськими об’єднаннями, які опікуються питаннями осіб з інвалідністю;
забезпечити доступність шкільного середовища та освітніх установ, матеріалів та навчальних програм для дітей з інвалідністю:
- розробити навчальні програми для дітей з помірними і тяжкими інтелектуальними порушеннями;
- внесення змін до кваліфікаційних характеристик і посадових інструкцій педагогів, які працюють з дітьми зі зниженим слухом, доповнивши їх вимогами щодо застосування в навчальному процесі української жестової мови.
Джерела:
План заходів