Переглядів: 277 Ідентифікатор матеріалу - 6396
Проект
№б/н від 03.01.2018
"Концепція розвитку педагогічної освіти"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Вища освіта, Громадське обговорення 2018, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проект Концепції розвитку педагогічної освіти.
Проект Концепції розроблено з метою формування бази підготовки педагогічних працівників нової генерації, забезпечення умов для становлення і розвитку сучасних альтернативних моделей професійного та особистісного розвитку педагогів, які стануть ключовою умовою впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”.
Зауваження та пропозиції до проекту Концепції розвитку педагогічної освіти надсилати до 19 січня 2018 року на електронну адресу: i_baluba@mon.gov.ua
Концепція розвитку педагогічної освіти має таку структуру:
- глосарій
- загальний опис і оцінка сучасного стану педагогічної освіти в Україні
- глобальний освітній контекст
- особливості педагогічної професії
- стан підготовки педагогічних працівників в Україні
- проблема, яка потребує розв’язання
- мета Концепції
- шляхи і способи розв’язання проблем:
І. Розроблення сучасної моделі педагогічної професії в контексті очікувань суспільства, перспектив розвитку національної економіки та глобальних технологічних змін
1.1. Особливий статус педагогічної професії
1.2. Створення галузевої системи кваліфікацій
1.3. Додаткові вимоги до систем внутрішнього і зовнішнього забезпечення якості підготовки та професійного вдосконалення педагогічних працівників
1.4. Педагогічна праця в суспільстві знань та технологій
ІІ. Модернізація вищої та фахової передвищої освіти за педагогічними спеціальностями
2.1. Головний принцип модернізації педагогічної освіти
2.2. Ключові завдання різних рівнів педагогічної освіти
2.3. Педагогічна освіта в розрізі закладів освіти
2.4. Педагогічна освіта в розрізі спеціальностей, предметних спеціальностей, спеціалізацій та додаткових спеціалізацій
2.5. Особливості організації підготовки за спеціальностями галузі 01 «Освіта/Педагогіка» після визнання регульованих професій
2.6. Вимоги до освітніх програм підготовки педагогічних працівників, які необхідні для впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”
2.7. Розширення практичної підготовки та підвищення вимог до атестації здобувачів педагогічної освіти
2.8. Академічна мобільність здобувачів вищої педагогічної освіти
2.9. Оновлення матеріально-технічної бази закладів вищої та фахової передвищої педагогічної освіти
ІІІ. Визначення перспективних шляхів безперервного професійного розвитку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників
3.1. Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників
3.2. Особливості визнання традиційного та інших видів підвищення кваліфікації
3.3. Стажування у кращих педагогічних працівників як вид підвищення кваліфікації, націлений на поширення ефективної практики
3.4. Створення національного та незалежних порталів розвитку педагогічної майстерності
3.5. Підвищення кваліфікації у форматі інформальної освіти
3.6. Навчання роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, технологіям електронного навчання та освіти дорослих
3.7. Присвоєння професійної кваліфікації педагогічного працівника особам після одного року роботи на посадах педагогічних працівників, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти
3.8. Підготовка менеджерів для закладів освіти
3.9. Запровадження ваучера професійного розвитку педагогічного працівника
3.10. Оприлюднення результатів підвищення кваліфікації в межах політики прозорості та інформаційної відкритості закладів освіти
- Очікувані результати
- Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів
- Джерело:
- офіційний портал МОН України