Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 8574
Лист МОН України
№1/9530-22 від 19.08.2022
"Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 н.р."
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Базова середня освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Освітні програми, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2022/2023 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
У вступній частині методичних рекомендацій розглядаються питання:
- нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,
- структури 2022/2023 навчального року,
- форм організації освітнього процесу,
- наповнюваності класів, поділу класів на групи,
- оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану наведені у додатках 1-16.
- Додаток 1. Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану
- Додаток 2. Початкова освіта
- Додаток 3. Мовно-літературна освітня галузь
- Додаток 4. Мови та літератури корінних народів, національних меншин
- Додаток 5. Іноземні мови
- Додаток 6. Математика
- Додаток 7. Предмети природничої освітньої галузі
- Додаток 8. 5 клас: предмети / інтегровані курси соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі; 6 – 9 клас: основи здоров’я
- Додаток 9. 5 клас: предмети / інтегровані курси громадянської та історичної освітньої галузі; 6 – 11 клас: предмети освітньої галузі «Суспільствознавство», курси духовно-морального спрямування
- Додаток 10. Інформатика
- Додаток 11. Технології, трудове навчання, креслення
- Додаток 12. Мистецька освітня галузь
- Додаток 13. Захист України
- Додаток 14. Географія
- Додаток 15. Економіка, підприємництво та фінансова грамотність
- Додаток 16. Фізична культура
У 2022/2-23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»,
- впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;
- організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
- психологічна допомога учасникам освітнього процесу.
У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.
У розділі методичних рекомендацій щодо впровадження нового Державного стандарту описується як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонується структура освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану.
Описується у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватись у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування.
Звертається увага на доцільність проведення на початку навчального року діагностування, спрямованого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти, на рівні 4 класу.