Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 2832
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 03.02.2017
"Про курс для підвищення кваліфікації вчителів «Психосоціальна допомога для розвитку стійкості до стресу у дітей»"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Інноваційна діяльність, Дошкільна освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Позашкільна освіта і виховання, Початкова освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
2 лютого 2017 року під час прес-конференції за підсумками проекту «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, які постраждали внаслідок конфлікту в Україні» Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич наголосила, що отримання психосоціальної допомоги в школах у першу чергу потребують такі три вразливі групи дітей:
- діти-переселенці,
- діти, які навчаються у «сірій зоні» поруч із лінією зіткнення,
- діти воїнів АТО.
У межах проекту розроблено курс для підвищення кваліфікації вчителів «Психосоціальна допомога для розвитку стійкості до стресу у дітей».
«У цьому проекті нам потрібні були результати, які ми зможемо застосовувати для системної роботи з дітьми, що постраждали внаслідок російської агресії. І цей курс – саме таке системне рішення. Цей курс має пройти кожен український вчитель», – пояснила Міністр.
У рамках проекту 22 викладачі інститутів післядипломної освіти з 20 областей України пройшли тренінг з викладання розробленого курсу.
«Актуальна статистика свідчить, що нині кількість дітей переселенців, які навчаються в дошкільних навчальних закладах, становить 64 тис. 289 осіб, а в загальноосвітніх навчальних закладах – 47 тис. 455 осіб. Це одна велика група переміщених дітей, які пережили стрес і коли їм довелося втікати від війни, і адаптуватися в новому оточенні», – повідомила Міністр.
Інша вкрай вразлива група дітей, за словами Лілії Гриневич, – школярі, які навчаються в «сірій зоні» – поблизу лінії розмежування. Сьогодні в Донецькій області в цій зоні знаходиться 107 навчальних закладів, в яких навчаються близько 9,5 тис. дітей, в Луганській області – близько 3 тис. дітей у 26 школах.
«Коли ми підняли статистику звернень до шкільних психологів і соціальних працівників, то виокремили ще одну вразливу групу – це діти з родин воїнів АТО. Якщо дивитися за частотою звернень до психологів, то у 2015 році переважала група дітей переселенців, а зараз превалює група дітей бійців АТО», – підкреслила Міністр.
Джованна Барберіс, голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, розповіла, що проект проходив у п’яти областях: Донецькій, Луганській, Харківській, Дніпропетровській та Запорізькій. Контрольні вимірювання свідчать, що проведені тренінги мали високу результативність. Так, у класах, де вчителі пройшли тренінги в рамках проекту, за рік:
- кількість дітей, які мають «деякі проблеми» у стосунках з однолітками, скоротилася з 25% до 9%,
- кількість школярів, які мають «значні проблеми» у стосунках, – з 10% до 3%.
Сергій Богданов, керівник Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА відзначив, що завдяки реалізації проекту з переміщеними дітьми, зокрема через діяльність шкільних психологів, вдалося зменшити психосоціальний стрес таких дітей у 4 рази.
У тренінгах з основ емоційного спілкування, створення довірливого класного середовища взяли участь:
- 3842 вчителі загальноосвітніх навчальних закладів,
- 465 практичних психологів,
- 112 соціальних працівників.
Комплексна програма психосоціальної допомоги, яку розробили експерти НаУКМА, передбачає допомогу дитині на рівні:
- родини,
- громади,
- психологічного консультування,
- спеціалізованої психотерапевтичної допомоги.
Загалом близько 250 000 дітей і батьків на сході України отримали психосоціальну підтримку за сприяння ЮНІСЕФ.
На сайті “Психологічна служба системи освіти України” розміщено матеріали, створені у процесі реалізації проекту:
- навчально-методичний посібник «Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту»
- методичні рекомендації «Правила безпеки та можливості отримання допомоги у період конфлікту в Україні»
- методичні рекомендації «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період»
- навчальна програма та спецкурс для підвищення кваліфікації практичних психологів і соціальних педагогів з проблеми «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» (лист МОН України від 09.06.2015 № 1/9-284; схвалено для використання Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти i науки України (протокол №1 від 03.03.2015 р.).
Джерела: