Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 2821
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 02.02.2017
"Досвід ефективного освітнього менеджменту в ОТГ"
- Видавець:
- Міністерство освіти і науки України
- Категорії:
- Наукове і методичне забезпечення освіти, Опорні заклади освіти та їх філії, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Керівники опорних навчальних закладів, об’єднаних територіальних громад (ОТГ), органів управління освітою Черкащини стали учасникам семінару «Ефективне управління освітою в об’єднаних територіальних громадах», що відбувся на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».
Провели семінар-тренінг експерт Шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Айдер Сеітосманов, експерт Шведсько-українського проекту Войтек Мархлевський, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації Олег Фасоля.
Айдер Сеітосманов сформулював ключові завдання реалізації проекту міжнародної технічної допомоги «Підтримка децентралізації в Україні». Також він представив увазі присутніх методичні рекомендації щодо створення системи управління освітою об’єднаних територіальних громад, які розроблені спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації.
Олег Фасоля розповів про досвід освітян Хмельниччини щодо адміністрування освітньої галузі області в умовах створення органів управління освітою в рамках об’єднаних територіальних громад. Слід зазначити, що наразі понад 40% населення області живуть на території новостворених ОТГ. На Хмельниччині сформовано 26 ОТГ, у рамках яких створено 16 органів управління освітою.
Освітянин означив методологію у підході до визначення функцій новостворених органів, їхньої співпраці з вже існуючими, представив моделі створення органів управління освітою зі збереженням певної вертикалі у виконанні освітніх повноважень та завдань діючих та створюваних органів управління освітою.
Войтек Мархлевський торкнувся питання оптимізації мережі навчальних закладів. Зокрема, польський колега зазначив, що оптимізація мережі ЗНЗ є унікальною можливістю громади, що впливає на одну з найбільш соціально значущих сфер – забезпечення дітей якісними освітніми послугами.
«Учні та батьки, особливо з сіл, де є необхідність підвезення дітей, повинні відчути, що вони стали вчитися в новій школі, в якій не тільки матеріальна база краща, а головне – більш якісна атмосфера навчання і демократична модель управління школою», – наголосив Мархлевський щодо завдань оптимізаційних процесів.
Окремо він назвав 5 основних кроків щодо здійснення оптимізації мережі ЗНЗ:
- визначення лідерів процесу оптимізації;
- збір та аналіз даних для оптимізації шкільної мережі;
- підготовка сценаріїв оптимізації;
- розроблення сценаріїв для змін у шкільній мережі;
- кампанія з інформування та залучення громадськості.
Захід відбувся у форматі відкритого діалогу, де учасники шведсько-українського проекту не тільки поділилися власним досвідом формування органів управління освітою у межах новостворених ОТГ, але й мали нагоду вислухати думки та пропозиції колег з Черкащини.
Джерело: