Для швидкого пошуку необхідних документів скористайтесь вищезазначеними рубриками або

Інструктивно-методичні рекомендації 12 Інформаційні матеріали 33 Інформаційне повідомлення 239 Інформаційний бюлетень МОН України 2 Інформаційно-методичні матеріали 3 Інформаційно-методичний збірник 6 Інформаційно-статистичний бюлетень 1 Аналітична довідка 1 Без категорії 2 Вітання Міністра освіти і науки України 1 Вебінар 2 Глосарій 1 Закон України 21 Збірник 2 Концептуальна записка державного інвестиційного проекту 1 Концепція 1 Лист Інституту педагогіки НАПН України 1 Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Лист Департаменту професійної освіти МОН України 3 Лист ДНУ “ІМЗО” 21 Лист КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 5 Лист КНЗ КОР "КОІПОПК" 1 Лист Міністерства молоді та спорту України 1 Лист МОН України 196 Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді  5 Лист НЦ "МАНУ" 1 Меморандум 2 Методичні рекомендації 62 Навчальна програма для ЗЗСО 8 Навчальна програма для ЗНЗ 17 Навчальний зошит 2 Наказ департаменту освіти і науки Київської ОДА 45 Наказ Державної служби якості освіти України 1 Наказ ДНУ "ІМЗО" 1 Наказ КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 6 Наказ КНЗ КОР "КОІПОПК" 1 Наказ Міністерства внутрішніх справ України 1 Наказ Міністерства молоді та спорту України 1 Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України 1 Наказ Міністерства охорони здоров'я України 1 Наказ Міністерства РЕТСГ України 1 Наказ Міністерства соціальної політики України 1 Наказ Міністерства юстиції України 1 Наказ МОН України 229 Наукове повідомлення 1 Національний стандарт України 1 Освітньо-виховний проект з національно-патріотичного та громадянського виховання 1 План заходів КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Повідомлення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Положення 2 Посібник 13 Постанова Верховної Ради України 2 Постанова Головного державного санітарного лікаря України 1 Постанова Кабінету Міністрів України 54 Презентацiї 1 Презентація 1 Презентація виступу 1 Проєкт наказу МОН України 1 Програма для ЗЗСО з українською мовою навчання 2 Проект 1 Проект Державного стандарту 3 Проект Закону України 3 Проект наказу МОН України 9 Проект політичної пропозиції 1 Проект Постанови Кабінету Міністрів України 9 Проект професійного стандарту на професію 1 Проект розпорядження Кабінету Міністрів України 1 Проект Розпорядження Президента України 1 Рішення колегії департаменту освіти і науки Київської ОДА 4 Рішення колегії МОН України 9 Рішення комісії Науково-методичної ради МОН України 1 Рішення науково-методичної ради КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Рекомендації 1 Робочий зошит 1 Роз'яснення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України 25 Розпорядження Київської обласної державної адміністрації 9 Спільний лист МОН України і ЦК профспілки працівників науки і освіти України 1 Спільний наказ МОН України 5 Указ Президента України 18

Інклюзивне навчання 130 Інноваційна діяльність 137 Бібліотечна справа 71 Базова середня освіта 74 Вища освіта 155 Внутрішня система забезпечення якості освіти 16 Громадське обговорення 2017 25 Громадське обговорення 2018 8 Громадське обговорення 2020 1 Дистанційне навчання 25 Дошкільна освіта 174 Міжнародне співробітництво 33 Моніторинг якості освіти та ЗНО 45 Музейна справа 67 Наукове і методичне забезпечення освіти 1052 Опорні заклади освіти та їх філії 41 Освітні програми 90 Основна школа (Базова середня освіта) 534 Післядипломна освіта 1023 Позашкільна освіта і виховання 313 Початкова освіта 419 Профільна середня освіта 30 Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат 104 Робота з обдарованими дітьми 126 Спеціальна педагогіка 55 Стандарти освіти 10 Старша школа (Профільна середня освіта) 536 Управління закладом освіти 1057 Фахова передвища освіта 6

Global Teacher Prize Ukraine 1 GoCamp 1 Європейська мала академія наук 1 Інститут педагогіки НАПН України 7 Верховна Рада України 12 Видавництво "Ранок" 7 Видавництво Cambridge University Press 1 Видавництво MM Publications 1 Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" 1 ВФ "Крок за кроком" 2 ГО "Батьківський контроль" 1 Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Департамент освіти і науки Київської ОДА 82 Департамент професійної освіти МОН України 3 Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" 76 Державна служба якості освіти 2 Державна служба якості освіти України 2 Кабінет Міністрів України 103 КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 72 КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 4 Київська обласна державна адміністрація 11 КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" 78 Книжкова палата України імені Івана Федорова 1 Креативна міжнародна дитяча школа 3 Міністерство внутрішніх справ України 1 Міністерство культури України 1 Міністерство молоді та спорту України 3 Міністерство надзвичайних ситуацій України 1 Міністерство освіти і науки України 603 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 1 Міністерство РЕТСГ україни 1 Міністерство соціальної політики України 4 Міністерство юстиції України 2 Миколаївський ОІППО 1 МОЗ України 4 НАПН України 8 Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  5 Освітній портал "Педагогічна преса" 1 Платформа EdEra 1 Портал "Нова українська школа" 11 портал "Нова українська школа" 15 Президент України 20 Українська академія преси 1 Українська асоціація оцінювання 1 Український інститут національної пам'яті 10 Український центр оцінювання якості освіти 2 Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба 1 Хмельницький ОІППО 4 ЦК профспілки працівників освіти і науки України 1

Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total]    Ідентифікатор матеріалу - 8654

Інформаційно-методичні матеріали
№б/н від 24.08.2022
"Розроблення навчальної програми з предмета, курсу для 5 класу Нової української школи"


Видавець:
Категорії:
, ,
Навчальний рік:
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.

Розміщуємо матеріали для розроблення навчальної програми з предмета, курсу для 5 класу Нової української школи.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про повну загальну середню освіту» поняття «модельна навчальна програма», «навчальна програма» розглядаються у такому значенні:

Модельна навчальна програма – документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета (інтегрованого курсу) та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством [3]. Така програма розробляється на основі Державного стандарту базової середньої освіти [2].

Навчальна програма – документ, що визначає послідовність досягнення результатів навчання учнів з навчального предмета (інтегрованого курсу), опис його змісту та видів навчальної діяльності учнів із зазначенням орієнтовної кількості годин, необхідних на їх провадження, та затверджується педагогічною радою закладу освіти [3].

Вибір модельної програми ЗЗСО створює перед учителем проблему розроблення власної навчальної програми, адже вчитель в класі буде працювати не за модельною програмою, а за навчальною, розробленою ним на основі модельної.

Створення навчальної програми – це новий вид діяльності, що цьогоріч мають опанувати освітяни, які працюють у 5 класі Нової української школи.

Ключова різниця між модельною і навчальною програмами у тому, що модельна програма не вказує кількість годин, порядок вивчення тем і інструментарій для вчителя [1].

Для створення навчальної програми вчителеві потрібні:

Тексти модельних навчальних програм для 5-9 класів Нової української школи розміщені на сайтах МОН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» [6], в інформаційній системі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» «Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу» [4]:

 

Укладаючи навчальну програму, вчитель має орієнтуватися на кількість годин, визначену навчальним планом ЗЗСО.

У модельній програмі зазначено:

  • очікувані результати навчання,
  • пропонований зміст навчального предмета,
  • рекомендовані види навчальної діяльності [1; 3].

У навчальній програмі визначають:

  • зміст навчального матеріалу(тема),
  • діяльність учнів,
  • очікувані результати навчання [1; 3].

Учителеві необхідно конкретизувати:

– порядок вивчення тем (відповідно до обраного підручника);

– розподіл годин на вивчення певного розділу/теми  [1].

Структура навчальної програми може бути такою:

Титульна сторінка

І. Вступ:

– пояснювальна записка: мета та завдання курсу тощо;

– нормативно-правова база, на основі якої укладено програму;

ІІ. Змістовна частина:

– зміст (навчальний план) курсу, очікувані результати навчання та види діяльності учнів;

– календарно-тематичне планування;

ІІІ. Перелік навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу

IV. Cистема оцінювання результатів навчання:

а) критерії оцінювання предметних та особистісних результатів;

б) критерії контролю груп загальних результатів.

V. Література та інформаційні ресурси:

а) для вчителя;

б) для учнів  [1].

 

Вступ. У пояснювальній записці визначають основні положення щодо ролі та значення курсу:  мету, завдання, принципи, пріоритети викладання, структуру, шляхи реалізації програми та особливості організації освітнього процесу.

При формулюванні мети та завдань навчальної програми вчитель  використовує відповідну модельну навчальну програму курсу, що відповідає чинному Державному стандарту базової середньої освіти.

При визначенні нормативно-правової бази, використаної для розроблення навчальної програми, учитель зазначає:

  • Закон України «Про освіту».
  • Закон України «Про повну загальну середню освіту».
  • Державний стандарт базової середньої загальної освіти.
  • Освітню програму ЗЗСО.
  • Модельну навчальну програму.

У змістовній (основній) частині навчальної програми викладають  орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст предмета та види навчальної діяльності.

Визначення змісту програми учитель здійснює, використовуючи  змістовний компонент відповідної модельної програми, що містить перелік очікуваних результатів навчання, пропонований зміст навчального предмета та рекомендовані види навчальної діяльності.

Загальна кількість годин для вивчення предмета, курсу має відповідати кількості годин навчального плану 5 класу ЗЗСО.

Порядок вивчення тем має відповідати порядку подання навчального матеріалу в обраному підручнику.

Кількість годин для вивчення тієї чи іншої теми/розділу вчитель обирає самостійно відповідно до рівня підготовки учнів, обраних методик та розподілу навчального матеріалу в підручнику.

Учитель зазначає, що компетентнісний потенціал освітньої галузі та базові знання, визначені у відповідному додатку Державного стандарту.  Переписувати або зазначати зміст компетентнісного потенціалу освітньої галузі не потрібно.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з курсу, предмета визначені у певному додатку до Державного стандарту і передбачають, що учень (обов’язкові результати навчання учнів з курсу, предмета учитель зазначає у вступі до навчальної програми).

У цій частині ключовою є деталізація видів діяльності учнів та їх організація їх у систему, яка дозволить максимально ефективно проводити навчання.

Обов’язкові результати навчання учнів розкрито в орієнтирах для оцінювання Державного стандарту і в модельних навчальних програмах. Тому саме цей рівень конкретизації обов’язкових результатів навчання має стати основою для впорядкування послідовності досягнень очікуваних результатів навчання, компетентностей, яких набувають учні на певному етапі протягом навчального року, семестру  [1].

 Календарне-тематичне планування вчитель укладає у найбільш прийнятній для нього формі, порядок вивчення тем та розподіл часу на їх вивчення має відповідати прописаним у змісті програми.

У календарно-тематичному плануванні доцільно передбачити такі колонки таблиці:

№ з/п

Тема

Діяльність

Очікувані результати

Програмне забезпечення та інформаційні ресурси

Дата

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

Оскільки календарно-тематичне планування є складовою частиною навчальної програмим, воно затверджується разом з нею педагогічною радою ЗЗСО і не потребує в подальшому погодження у заступника з НВР.

У повсякденній діяльності вчитель може використовувати спрощене робоче календарне планування:

 

№ з/п

Тема

Дата

Примітки

 

 

 

 

 

У прикінцевій частині мають бути прописані:

  • використання засобів навчання,
  • форми оцінювання результатів навчання,
  • додаткові компоненти тощо [1].

У переліку навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення навчального процесу зазначають:

технічне обладнання,

програмне забезпечення, яке використовується у процесі вивчення предмета, курсу, онлайн-засоби  [1].

Система оцінювання результатів навчання має базуватися на:

Список літератури та інформаційних ресурсів має містити перелік фахово-методичної та науково-популярної літератури, інтернет-ресурсів та інших джерел, які вчитель використовує під час підготовки до уроку. Інформаційні ресурси для здобувачів освіти мають відображати сучасний рівень розвитку науки, комп’ютерних технологій та враховувати віково-психологічні особливості учнів  [1].

Деякі автори модельних навчальних програм і підручників вже розробили зразки навчальних програм, які вчителі зможуть використовувати за основу у процесі розроблення навчальної програми з предмета, курсу ЗЗСО  [1].

Використані та рекомендовані ресурси:

  1. Готуємось до нового навчального року. Розробка навчальних програм. URL: https://cutt.ly/fXG5DQ2
  2. Державний стандарт базової середньої освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text
  3. Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
  4. Інформаційна система Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» «Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу». URL: https://base.kristti.com.ua/
  5. Наказ Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р. № 289. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/
  6. Офіційний сайт ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». URL: https://imzo.gov.ua/
  7. Старагіна І. Як створити навчальну програму на основі модельної. URL: https://cutt.ly/1XHDlUz
  8. Степанова-Камиш А. Навчальна програма не має копіювати модельну: що спільного й різного в цих програмах. URL: https://cutt.ly/LXHFIN7

 

print

Завантажити всі прикріплені файли



Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.