Для швидкого пошуку необхідних документів скористайтесь вищезазначеними рубриками або

Інструктивно-методичні рекомендації 11 Інформаційні матеріали 5 Інформаційне повідомлення 220 Інформаційний бюлетень МОН України 2 Інформаційно-методичні матеріали 2 Інформаційно-методичний збірник 6 Інформаційно-статистичний бюлетень 1 Без категорії 1 Вітання Міністра освіти і науки України 1 Вебінар 2 Глосарій 1 Закон України 20 Збірник 2 Концептуальна записка державного інвестиційного проекту 1 Концепція 1 Лист Інституту педагогіки НАПН України 1 Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Лист Департаменту професійної освіти МОН України 3 Лист ДНУ “ІМЗО” 21 Лист КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 5 Лист Міністерства молоді та спорту України 1 Лист МОН України 172 Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді  5 Лист НЦ "МАНУ" 1 Меморандум 1 Методичні рекомендації 36 Навчальна програма для ЗЗСО 8 Навчальна програма для ЗНЗ 17 Навчальний зошит 2 Наказ департаменту освіти і науки Київської ОДА 45 Наказ Державної служби якості освіти України 1 Наказ ДНУ "ІМЗО" 1 Наказ КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 6 Наказ Міністерства внутрішніх справ України 1 Наказ Міністерства молоді та спорту України 1 Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій України 1 Наказ Міністерства соціальної політики України 1 Наказ Міністерства юстиції України 1 Наказ МОН України 222 Національний стандарт України 1 Освітньо-виховний проект з національно-патріотичного та громадянського виховання 1 План заходів КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Повідомлення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Положення 1 Посібник 13 Постанова Верховної Ради України 2 Постанова Головного державного санітарного лікаря України 1 Постанова Кабінету Міністрів України 54 Презентацiї 1 Презентація 1 Презентація виступу 1 Проєкт наказу МОН України 1 Програма для ЗЗСО з українською мовою навчання 2 Проект 1 Проект Державного стандарту 3 Проект Закону України 3 Проект наказу МОН України 9 Проект політичної пропозиції 1 Проект Постанови Кабінету Міністрів України 9 Проект професійного стандарту на професію 1 Проект розпорядження Кабінету Міністрів України 1 Проект Розпорядження Президента України 1 Рішення колегії департаменту освіти і науки Київської ОДА 4 Рішення колегії МОН України 9 Рішення комісії Науково-методичної ради МОН України 1 Рішення науково-методичної ради КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 1 Рекомендації 1 Робочий зошит 1 Роз'яснення ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України 24 Розпорядження Київської обласної державної адміністрації 9 Спільний лист МОН України і ЦК профспілки працівників науки і освіти України 1 Спільний наказ МОН України 5 Указ Президента України 18

Інклюзивне навчання 124 Інноваційна діяльність 130 Бібліотечна справа 71 Базова середня освіта 6 Вища освіта 155 Внутрішня система забезпечення якості освіти 13 Громадське обговорення 2017 25 Громадське обговорення 2018 8 Громадське обговорення 2020 1 Дистанційне навчання 1 Дошкільна освіта 170 Міжнародне співробітництво 30 Моніторинг якості освіти та ЗНО 44 Музейна справа 67 Наукове і методичне забезпечення освіти 953 Опорні заклади освіти та їх філії 41 Освітні програми 89 Основна школа (Базова середня освіта) 519 Післядипломна освіта 924 Позашкільна освіта і виховання 294 Початкова освіта 405 Профільна середня освіта 4 Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат 99 Робота з обдарованими дітьми 125 Спеціальна педагогіка 53 Стандарти освіти 10 Старша школа (Профільна середня освіта) 522 Управління закладом освіти 990 Фахова передвища освіта 3

Global Teacher Prize Ukraine 1 GoCamp 1 Європейська мала академія наук 1 Інститут педагогіки НАПН України 6 Верховна Рада України 11 Видавництво "Ранок" 7 Видавництво Cambridge University Press 1 Видавництво MM Publications 1 Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства "Демократична школа" 1 ВФ "Крок за кроком" 2 ГО "Батьківський контроль" 1 Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України 5 Департамент освіти і науки Київської ОДА 81 Департамент професійної освіти МОН України 3 Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти" 73 Державна служба якості освіти 2 Державна служба якості освіти України 2 Кабінет Міністрів України 85 КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" 72 КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 4 Київська обласна державна адміністрація 11 КНЗ КОР "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" 36 Книжкова палата України імені Івана Федорова 1 Креативна міжнародна дитяча школа 3 Міністерство внутрішніх справ України 1 Міністерство культури України 1 Міністерство молоді та спорту України 3 Міністерство надзвичайних ситуацій України 1 Міністерство освіти і науки України 555 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України 1 Міністерство соціальної політики України 4 Міністерство юстиції України 2 МОЗ України 3 НАПН України 7 Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  5 Освітній портал "Педагогічна преса" 1 Платформа EdEra 1 портал "Нова українська школа" 15 Портал "Нова українська школа" 11 Президент України 20 Українська академія преси 1 Українська асоціація оцінювання 1 Український інститут національної пам'яті 10 Український центр оцінювання якості освіти 2 Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба 1 Хмельницький ОІППО 4 ЦК профспілки працівників освіти і науки України 1

Переглядів: 329    Ідентифікатор матеріалу - 3583

Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 14.03.2017
"Засідання Колегії Міністерства освіти і науки України"


Видавець:
Категорії:
, , , , , ,
Навчальний рік:
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.

13 березня 2017 року відбулося засідання Колегії Міністерства освіти і науки України, у якому взяли участь:

  • голова колегії – Міністр освіти і науки України Лілія ГРИНЕВИЧ,
  • перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир КОВТУНЕЦЬ,
  • заступник Міністра освіти і науки України Роман ГРЕБА,
  • заступник Міністра освіти і науки України Павло ХОБЗЕЙ,
  • заступник Міністра освіти і науки України Максим СТРІХА,
  • Державний секретар Міністерства освіти і науки України Павло ПОЛЯНСЬКИЙ,
  • Перший заступник Голови Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Олександр СПІВАКОВСЬКИЙ,
  • президент Національної академії педагогічних наук України Василь КРЕМЕНЬ,
  • президент Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Леонід ГУБЕРСЬКИЙ,
  • голова Асоціації працівників аграрних навчальних закладів «Украгроосвіта», ректор Національного університету біоресурсів і природокористування України Станіслав НІКОЛАЄНКО ,
  • ректор Київського університету імені Бориса Грінченка Віктор ОГНЕВ’ЮК,
  • інші члени колегії та посадові особи Міністерства освіти і науки, представники громадських організацій.

Відповідно до порядку денного засідання колегії розглянуто питання:

1. Про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
2. Про інституційний розвиток рад молодих учених й механізми стимулювання молоді до наукової діяльності.
3. Про надання підручникам  грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» за результатами І етапу конкурсного відбору проектів підручників для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
4. Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами.
5. Про схвалення Переліку навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами, що може видаватися за кошти державного бюджету 2017 року.
6. Про відзначення працівників сфери освіти і науки державними нагородами України, відзнаками Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.
7. Про зміни в складі Центральної оглядової комісії Всеукраїнського громадського огляду-конкурсу стану умов і охорони праці в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України.

Особливу увагу було приділено розгляду питання про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

На офіційному сайті МОН України розміщено повідомлення про проведення засідання колегії та відео, у якому подано виступи Міністра освіти і науки України Лілії Гриневичзаступника Міністра освіти і науки України Павла Хобзея під час розгляду питання про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Проекти типових навчальних планів розроблено відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392.

У грудні 2016 року розроблений робочою групою проект було розміщено на сайті Міносвіти для громадського обговорення. 

***********************

Олександр Співаковський, перший заступник Голови Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України,   інформує про розгляд вищезазначеного питання на засіданні колегії МОН України на своїй сторінці у Фейсбук:

Типовий навчальний план передбачав реалізацію змісту освіти старшої школи, окресленого Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, в навчальних предметах та курсах і є основою для укладання робочого плану школи відповідно до формованого нею профілю навчання.

Профільне навчання в старшій школі спрямоване на завершення здобуття повної загальної середньої освіти на основі якомога повнішого розвитку нахилів і здібностей учнів, задоволення їхніх пізнавальних інтересів та освітніх потреб, зумовлених орієнтацією на майбутню професію та подальшими життєвими планами. З огляду на це в плані виокремлено інваріантний і варіативний складники.

Інваріантний складник плану містить перелік базових навчальних предметів з відведеною для їх вивчення кількістю тижневих годин, реалізація яких має забезпечити досягнення визначеного стандартом рівня навчальних результатів – рівня стандарту.

До базових предметів належать: «Українська мова», «Іноземна мова», «Література (українська і зарубіжна література)», «Історія (історія України і всесвітня історія)», «Людина і суспільство», «Математика», «Людина і природа», «Фізична культура», «Захист Вітчизни».

Зміст базових предметів «Література (українська і зарубіжна література)», «Історія (історія України і всесвітня історія)», «Людина і суспільство» реалізується у відповідних єдиних інтегрованих навчальних курсах.

Зміст базового предмета «Математика» може реалізуватися у навчальному курсі, що включає алгебру і початки аналізу та геометрію, розподіл годин між якими встановлює навчальна програма.

Навчальний предмет “Людина і природа” у класах суспільно-гуманітарних профілів реалізується у вигляді єдиного світоглядного курсу в обсязі трьох тижневих навчальних годин у 10 та 11 класах.

У класах природничих профілів вивчається відповідний двогодинний узагальнюючий курс в 11 класі. Решту відведених на зазначений предмет навчальних годин навчальний заклад використовує для вивчення на профільному рівні фізики, хімії, біології або географії залежно від обраного профілю навчання.

За результатами обговорення до МОН надійшло більше 2000 пропозицій, головна частина з яких стосувалась збільшення кількості годин на вивчення того чи іншого предмета. Низка критичних зауважень була висловлена Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти.

Робочою групою надані пропозиції були опрацьовані та прийнято рішення про внесення змін до запропонованого проекту, за результатами якого на розгляд колегії було подано два варіанти типового навчального плану, а саме:

  • перший варіант (пілотний, – рівень стандарту з інтегрованими курсами) Типового навчального плану містить перелік базових навчальних предметів з інтегрованими курсами:
    • “Українська і зарубіжна література”,
    • “Історія України в контексті всесвітньої історії”,
    • “Громадянська освіта”,
    • “Природничі науки”, 
    • профільні предмети,
    • спеціальні курси.
  • другий варіант (рівень стандарту) Типового навчального плану містить перелік базових предметів, у тому числі предметів “Українська мова”,“Українська і зарубіжна література”, “Фізика і астрономія”, “Біологія і екологія”, “Хімія”, “Географія” не в межах відповідних інтегрованих курсів, а як окремих дисциплін. Також у цьому варіанті передбачено профільні предмети та спеціальні курси.

В обох представлених варіантах зазначена мінімальна кількість тижневих годин на їх вивчення, реалізація яких має забезпечити досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з вимогами стандарту.
Вивчення базових навчальних предметів в обсязі не меншому, ніж зазначено в Типовому навчальному плані, є обов’язковим. До базових предметів належать: “Українська мова”, “Українська і зарубіжна література”(у другому варіанті плану передбачено вивчення окремих предметів: українська література, зарубіжна література), “Іноземна мова”, “Історія України в контексті всесвітньої історії”, “Громадянська освіта”, “Математика“, “Природничі науки” (у другому варіанті плану передбачено вивчення окремих природничих дисциплін: фізики, біології, хімії, географії), “Фізична культура”, “Захист Вітчизни”.
Зміст базового предмета “Математика” може реалізуватися за модульним принципом у навчальному курсі, що включає алгебру, початки аналізу, геометрію, комбінаторику, математичну статистику тощо, розподіл годин між якими встановлює навчальна програма.
Реалізації передбаченого стандартом змісту освіти крім базових предметів слугують також вибірково-обов’язкові предмети, до яких належать: “Інформатика”, “Технології”, “Мистецтво”.

Із запропонованого переліку учень має обрати два предмети – один в 10 класі, інший в 11 класі чи обидва предмети в 10 і 11 класах, розділивши години між ними.

Значну частину навчальних годин обох варіантів Типового навчального плану призначено для забезпечення профільного спрямування навчання в старшій школі.

Профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей. Він формується навчальним закладом з урахуванням можливостей забезпечити якісну його реалізацію.

Зміст профілю навчання реалізується системою навчальних предметів і курсів:

  • базові та вибірково-обов’язкові навчальні предмети, що вивчаються на рівні вимог стандарту;
  • профільні предмети, що вивчаються поглиблено;
  • курси за вибором, до яких належать спеціальні курси і факультативи.

Навчальні заклади при створенні власних робочих планів відповідного профілю можуть збільшувати кількість годин на їх вивчення за рахунок додаткових годин.

Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю приймає навчальний заклад, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.

За результатами обговорення колегією Міністерства освіти і науки одноголосно було прийнято рішення:
1. Доповідну записку департаменту загальної середньої та дошкільної освіти «Про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» взяти до відома.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти доопрацювати проекти типових навчальних планів для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів із урахуванням висловлених зауважень та пропозицій і повернутися до розгляду цього питання на засіданні колегії у червні 2017 року.

***********************

Після оприлюдення рішення колегії на офіційному сайті МОН України його буде розміщено в інформаційній системі (пошук за типом документа: рішення колегії МОН України).

 

Джерела:

print


Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.