Переглядів: 1944 Ідентифікатор матеріалу - 4961
Постанова Кабінету Міністрів України
№588 від 09.08.2017
"Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
- Видавець:
- Кабінет Міністрів України
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Початкова освіта, Психологічна служба та соціально-педагогічний патронат, Спеціальна педагогіка, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2017/2018 навчальний рік, 2018/2019 навчальний рік, 2019/2020 навчальний рік
- Порядок організації інклюзивного навчання у ЗНЗ
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
МОН України інформує, що більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Потрібні для цього рішення прописано у Постанові Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”.
«Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209млн грн Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року. При цьому відповідальними за створення умов для навчання дитини з особливими освітніми потребами є місцеві органи влади, які мусять покрити усі необхідні витрати, щоб підготувати школу до відкриття інклюзивного класу.
Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків чи законних представників дитини.
Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією.
Також для забезпечення освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.
термін “з вадами фізичного розвитку” замінено: “з порушеннями фізичного, інтелектуального розвитку”;
Пункти 4 і 8 викладено в такій редакції:
одна-три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;
не більш як двоє дітей із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.”
4. Абзаци перший і другий пункту 10 викладено в такій редакції:
Відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня може розроблятися індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма.”
Пункт 11 доповнено абзацами такого змісту:
Тривалість групового корекційно-розвиткового заняття становить
35 –40 хвилин, індивідуального – 20 –25 хвилин. Групи наповнюваністю два – шість учнів комплектуються відповідним спеціалістом з урахуванням однорідності порушень та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації.
Корекційно-розвиткові заняття проводяться вчителями-дефектологами (корекційними педагогами) та практичними психологами.”
6. Пункти 12 і 13 викладено в такій редакції:
В індивідуальній програмі розвитку зазначається загальна інформація про учня, наявний рівень знань і вмінь, динаміку розвитку, адаптацію навчального матеріалу, технічні пристосування, додаткові послуги (корекційно-розвиткові заняття), визначені на підставі висновку психолого-медико-педагогічної консультації.
Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків учня або його законних представників, затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу і підписується батьками або законними представниками та переглядається двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування.
три-п’ять годин – для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями;
п’ять-вісім годин – для дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку тощо).
Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвиткові заняття проводяться з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності учня.”.
У пункті 14:
доповнено пункт абзацом такого змісту:
“Освітні та соціальні потреби дітей із складними порушеннями розвитку під час їх перебування в загальноосвітньому навчальному закладі задовольняються соціальними працівниками, батьками або особами, уповноваженими ними.”
Порядок доповнено додатком: “Індивідуальна програма розвитку” (розміщено нижче окремим файлом).
- Джерела:
- офіційне інтернет-представництво Президента України
- єдиний веб-портал органів виконавчої влади України “Урядовий портал”
- офіційний сайт МОН України
Постанова КМУ
Індивідуальна програма розвитку