Переглядів: 504 Ідентифікатор матеріалу - 8332
Наукове повідомлення
№б/н від 09.02.2021
"Контрольно-оцінювальна діяльність у Новій українській школі: характеристиика особистісних досягнень учнів"
- Видавець:
- НАПН України
- Категорії:
- Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Початкова освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2020/2021 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Розміщуємо публікацію Оксани Володимирівни Онопрієнко з особливо актуальної теми – оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
У науковому повідомленні порушується нерозв’язана проблема ідентифікації та характеристики особистісних результатів навчання учнів у Новій українській школі. Звертається увага на сучасне подання навчальних досягнень молодших школярів через характеристики, які відображають об’єктивні результати навчання — знання, уміння, навички, досвід різних способів діяльності, предметні компетентності, та суб’єктні надбання особистості — досвід творчої діяльності, спільні для усіх компетентностей уміння, ключові компетентності, особистісні досягнення учнів.
Обґрунтовано визначення груп особистісних досягнень першокласників і відповідних їм характеристик:
мотиваційні (виявляє інтерес до навчання, проявляє старанність у навчанні);
пізнавальні (активно працює на уроці, ставить запитання про нове та незрозуміле);
соціально-комунікативні (співпрацює з іншими дітьми, вирішує конфлікти мирним шляхом);
організаційно-регулятивні (проявляє самостійність у роботі, працює зосереджено);
рефлексивні (бере відповідальність за свої дії, знаходить успішні шляхи вирішення проблем).
Такі показники особистісних характеристик можна використати як інструментарій, що дасть змогу учителеві з’ясувати, який із них точніше відображає поведінку і особливість діяльності дитини в шкільному середовищі, як школяр володіє досвідом емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу, до себе та інших людей.
Онопрієнко, О. В. (2021). Контрольно-оцінювальна діяльність у Новій українській школі: характеристика особистісних досягнень учнів. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 3(1). https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-3-1-8-1
Джерело: