Переглядів: 5366 Ідентифікатор матеріалу - 2490
Інформаційне повідомлення
№(б/н) від 24.01.2017
"Про інноваційні програми і проекти, нові освітні технології, які реалізуються в системі освіти України"
- Видавець:
- Категорії:
- Інноваційна діяльність, Дошкільна освіта, Міжнародне співробітництво, Наукове і методичне забезпечення освіти, Післядипломна освіта, Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2016/2017 навчальний рік, 2017/2018 навчальний рік, 2018/2019 навчальний рік, 2019/2020 навчальний рік, 2020/2021 навчальний рік
- Коментар оновлено: 24.03.2017
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
Започатковуємо інформацію про інноваційні проекти і програми, які реалізуються в системі освіти України.
Тематика інноваційних проектів і програм, нових освітніх технологій:
дошкільна освіта:
- проект«Садочок-простір дружній до дитини» (реалізується у партнерстві ЮНІСЕФ та ВФ “Крок за кроком”)
- LEGO-конструювання
загальна середня освіта:
застосування електронних ігрових ресурсів для розвитку пам’яті, уваги, логічного мислення учнів молодшого шкільного віку з використанням ІКТ:
- технологія електронних освітніх ігрових ресурсів для навчання математики та української мови,
- методика оцінювання уроку з використанням електронних освітніх ресурсів,
- новітні сучасні рішення для модернізації навчального середовища класу: комп’ютерне обладнання та цифрові лабораторії для навчання природознавства.
STEM-освіта – низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.
STEAM-освіта (S – science, T – technology, E – engineering, A – art, M – mathematics) – природничі науки, технології, інженерія, мистецтво, математика – система освіти, яка стимулює оволодіння знаннями і навичками технологічних наукових напрямів, що дозволяють брати участь у найбільших інноваційних міжнародних конкурсах і олімпіадах, таких як MATHCOUNTS, Science олімпіади та FIRST Robotics.
Освіта, спрямована на підтримку творчості й інноваційних навичок.
Нормативно-правове забезпечення:
- Накази МОН України
- Листи ІМЗО
- Заходи
- Конкурси, турніри
- Програми STEM
- Засоби та обладнання STEM
- Навчально-методичні матеріали для вчителів
- Новини Всеукраїнського віртуального наукового STEM-центру
- Глосарій
Наказ МОН України від 05.08.2014 № 900 “Про проведення есперименту за інноваційним освітнім проектом “Шкільна електронна бібліотека” “ШБІЦ-інфо” (у Київській області реалізується на базі Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) Ірпінської міської ради);
Обґрунтування бібліотечно-інформаційної системи “Шкільна електронна бібліотека “ШБІЦ-інфо”
Презентація бібліотечно-інформаційної системи “Шкільна електронна бібліотека “ШБІЦ-інфо”
офіційний сайт всеукраїнського науково-педагогічного проекту “Філологічний Олімп”
- науково-педагогічний проект «Підготовка керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів до роботи за інноваційними освітніми технологіями “Академія інноваційного розвитку”
офіційний сайт Академії інноваційного розвитку освіти
- канадсько-український проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»,
- проект «Інклюзивна освіта для дітей з інвалідністю в Україні»:
- інклюзивне навчання
- нормативно-правова база інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю
- «Індекс інклюзії» (добірка практичних матеріалів, спрямованих на планування дій зі створення та розвитку в навчальних закладах інклюзивного навчального середовища для всіх учасників навчального процесу)
- Навчальні модулі, розроблені в рамках проекту
- Курси та посібники, розроблені в рамках проекту
- Посібники та інші матеріали, перекладені в рамках проекту
- Матеріали, присвячені інклюзивній освіті
- Лінки
- Інклюзивні школи в Україні мають стати престижними
- освітній проект «Перехрестя освітніх новітніх технологій. Open Space-2017»;
- LEGO-конструювання
- Проект «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, які постраждали внаслідок конфлікту в Україні» (проект Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) і Національного університету «Києво-Могилянська академія» реалізується за підтримки МОН України та спільно з Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України):
на сайті “Психологічна служба системи освіти України” розміщено:
- навчально-методичний посібник «Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту»
- Методичні рекомендації «Правила безпеки та можливості отримання допомоги у період конфлікту в Україні»
- одичні рекомендації «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період»
- навчальна програма та спецкурс для підвищення кваліфікації практичних психологів і соціальних педагогів з проблеми «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» (лист МОН України від 09.06.2015 № 1/9-284; схвалено для використання Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти i науки України (протокол №1 від 03.03.2015 р.).
Всеукраїнська конференція «Батьки-школа-влада:проблеми взаємодії та перспективи співпраці» стала підсумковим заходом у рамках проекту «Громадська підтримка освітньої реформи в Україні. Другий етап», який реалізується за фінансової підтримки Програми підтримки середньої освіти Фундацій «Відкрите суспільство» (ESP OSF, Будапешт) та Міжнародного фонду «Відродження».
Упродовж вересня 2015 р. – грудня 2016 р. у рамках проекту були проведені тренінги для батьків, громадських активістів у семи містах України. Спільна участь у тренінгах представників батьківського активу та адміністрації навчальних закладів створила унікальні умови для відвертої розмови та погляду на проблеми шкільної освіти з різних, іноді діаметрально протилежних позицій. Тренінги дозволили ідентифікувати найважливіші проблеми в трикутнику взаємодії «батьки – адміністрація школи – учителі», ознайомитись із громадськими ініціативами на місцях, спрямованими на покращення функціонування шкільної освіти, поділитись кращими практиками, напрацьованими громадськими організаціями та активними батьками школярів столиці.
- DOCCU – швейцарсько-український освітній проект “Розвиток громадянських компетентностей в Україні” – швейцарсько-український проект, який реалізується в Україні протягом 2011-2017 років у рамках Швейцарської стратегії співробітництва для України на 2011-2014 роки, а саме в рамках її напрямку «Місцеве самоврядування і публічні послуги».
МОН України визначило основні напрями впровадження освіти для демократичного громадянства та з прав людини в 2017-2018 роках.
вища освіта:
- програма ERASMUS+;
- програма HORIZON 2020;
- проект ГО “Навчай для України» спільно з МОН України (для участі в пілотному проекті відібрано Київську, Харківську та Львівську області; орієнтовно по 13 учасників для кожного регіону);
- спільна програма науково-технічного співробітництва МОН України і Міністерства науки та вищої освіти Республіки Польща;
- створення національного репозитарію академічних текстів,
- розроблення наукометричної бази даних та визначення індексу цитування;
- проект Фонду INNOVE (Естонія) «Обмін естонським досвідом для підтримки розвитку професійної освіти і навчання в Україні – Західноукраїнському регіоні»
професійно-технічна освіта: