Переглядів: [wpstatistics stat=pagevisits time=total] Ідентифікатор матеріалу - 6007
Інформаційне повідомлення
№10 (204) 2017 від 31.10.2017
"Інформаційно-методичний збірник"
- Видавець:
- Департамент освіти і науки Київської ОДА, КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти"
- Категорії:
- Інклюзивне навчання, Інноваційна діяльність, Бібліотечна справа, Вища освіта, Наукове і методичне забезпечення освіти, Основна школа (Базова середня освіта), Післядипломна освіта, Старша школа (Профільна середня освіта), Управління закладом освіти
- Навчальний рік:
- 2017/2018 навчальний рік
Якщо у вас не вантажиться онлайн перегляд документів, оновіть сторінку (клавіша F5) або натисніть тут.
наказами Міністерства освіти і науки України:
від 18.09.2017 № 1278 «Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)»;
від 22.08.2017 № 1228 «Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації»;
від 09.10.2017 № 1357 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Методист – 2018»;
розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації:
від 26.09.2017 № 508 «Про затвердження складу колегії департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації»;
наказами департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації:
від 13.09.2017 № 288 «Про організацію профілактичної роботи з безпеки життєдіяльності в осінньо-зимовий період 2017/2018 навчального року»;
від 20.09.2017 № 305 «Про проведення І та II етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2017/2018 навчальному році».
публікацію про співпрацю департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» та закладів освіти Київщини з установами НАПН України (до 25-річчя Національної академії педагогічних наук України);
умови та порядок проведення другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018»;
інформаційне повідомлення про проведення 5-6 жовтня 2017 року VІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок».
У публікації до 25-річчя Національної академії педагогічних наук України) проаналізовано співпрацю департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації, КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти» та закладів освіти Київщини з установами НАПН України за період 1999-2015 років (на основі Угод про співпрацю з науковими установами НАПН України), 2015-2017 років (на основі Меморандуму про співробітництво з упровадження педагогічних інновацій у галузі дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти між Національною академією педагогічних наук України та департаментом освіти і науки Київської обласної державної адміністрації). Визначено перелік програм дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського та регіонального рівнів, які реалізовано протягом 1999-2016 років закладами освіти Київщини у співпраці науковцями інститутів НАПН України, КОІПОПК та надалі – Академією неперервної освіти, а також тематику програм дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня, інноваційних проектів і програм, реалізацію яких розпочато у 2016-2017 роках.
Відповідно до листа МОН України від 19.09.2017 № 1/9-508 «Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018» підготовлено й розміщено у другому розділі умови та порядок проведення другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018». Звертаємо вашу увагу, що в інформаційній системі та на порталі академії розміщено:
вищезазначений лист МОН України,
умови та порядок проведення другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018», у тому числі:
- реєстраційна форма;
- орієнтовний план відеорезюме;
- статистичний звіт щодо проведення І туру Конкурсу та інформацію про переможців (додаток 1);
- заяву учасника другого (обласного) туру Конкурсу (додаток 2);
- згоду учасника другого (обласного) туру Конкурсу на обробку персональних даних (додаток 3);
- інформаційну картку (додаток 4).
В інформаційному повідомленні про проведення VІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» висвітлено тему фестивалю, мету, основні цілі, напрацьовані учасниками матеріали педагогічного форуму, звернення учасників VІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій особистісно зорієнтований урок» до вчителів, керівників шкіл, працівників методичних служб, науковців, управлінців; тематику майстер-класів і педагогічних майстерень, коучингів та психологічних тренінгів, а також відкритих уроків, які проводили педагоги Київщини, учасники фестивалю, методисти й науковці на базі закладів освіти міста Білої Церкви, зокрема:
- Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням слов’янських мов:
- Білоцерківської гімназії №2:
- Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Перша Білоцерківська гімназія – школа І ступеня».
Розділ «Методичні матеріали» презентує рубрики:
- «До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського»,
- «Використання ІКТ у процесі вивчення географії»,
- «Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби».
У рубриці «До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського» уміщено публікацію з проблеми діяльності В.О.Сухомлинського щодо збереження і зміцнення здоров’я школярів.
Рубрика «Використання ІКТ у процесі вивчення географії» презентує публікації з тем: «Використання тригерів у процесі навчання географії», «Вивчення теми «Топографічна карта» у шкільному курсі географії».
Матеріал, представлений у статті «Вивчення теми «Топографічна карта» у шкільному курсі географії» стосується вивчення топографічної карти в курсі «Географія. 8 клас. Україна у світі: природа, населення» під час розгляду розділу І «Географічна карта та робота з нею». У статті подано теоретичний матеріал та практичні завдання і задачі, які дозволять учням краще засвоїти дану тему. Питання, що розкриваються, виходять за межі шкільної програми, тому їх використання буде корисним для педагогів під час проведення курсів за вибором, факультативних занять та гуртків даного спрямування, а також при підготовці учнів до олімпіад та ЗНО.
У структурі статті представлено матеріали: створення “Міжнародної мільйонної карти світу”, створення аркушів топографічних карт інших масштабів, рамка топографічної карти, плоскі прямокутні координати, кілометрова сітка, визначення прямокутних координат точок за топографічною картою, взаємозв’язок між прямокутними і географічними координатами, поправка напряму, магнітне схилення та зближення меридіанів, визначення напрямів за топографічною картою.
У рубриці «Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби» презентовано матеріал щодо формування творчого потенціалу особистості дитини з особливими освітніми потребами.
Експертизу матеріалів, представлених у ІІ і ІІІ розділах збірника, здійснювали:
Осадчий І.Г., ректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник;
Ковальова С.В., завідувач кафедри філологічних, суспільно-гуманітарних та мистецьких дисциплін, кандидат педагогічних наук, доцент;
Довгань А.І., завідувач кафедри природничо-математичних дисциплін та технологій, кандидат географічних наук, доцент.
Над випуском інформаційно-методичного збірника працювали:
- авторський колектив – науково-педагогічні і методичні працівники КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»:
Гудима В.М., методист відділу методики викладання географії, економіки та краєзнавства (3.2.1.);
Дерій О.В., методист відділу спеціальної педагогіки (3.3.1.);
Лященко О.Б., завідувач відділу методики викладання української мови і літератури та зарубіжної літератури (2.1.3.);
Матушевська О.В., методист вищої категорії відділу музейної освіти та бібліотечної справи (передмова; 2.1.1.);
Осадчий І.Г., ректор КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник (передмова);
Паливода І. П., завідувач відділу координації методичної роботи та неперервної педагогічної освіти (2.1.2.);
Пащенко Д.І., завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти та менеджменту, доктор педагогічних наук (3.1.1.);
Совенко В.В., завідувач відділу методики викладання географії, економіки та краєзнавства (3.2.2.);
- відповідальний редактор, літературний редактор: Матушевська О.В.;
- комп’ютерне макетування, додрукарська підготовка:
Матушевська О.В.;
Піхотенко К.С., технічний редактор редакційно-видавничого підрозділу КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
Ткач В.А., завідувач лабораторії інформаційних технологій навчання КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти».
ПЕРЕДМОВА
РОЗДІЛ І. РОЗПОРЯДЧІ ДОКУМЕНТИ
1.1. Накази Міністерства освіти і науки України
1.1.1. Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)
1.1.2. Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації
1.1.3. Про проведення Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Методист – 2018»
1.2. Розпорядження Київської обласної державної адміністрації
1.2.1. Про затвердження складу департаменту колегії освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
1.3. Накази департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
1.3.1. Про організацію профілактичної роботи з безпеки життєдіяльності в осінньо-зимовий період 2017/2018 навчального року
1.3.2. Про проведення І та II етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2017/2018 навчальному році
РОЗДІЛ ІІ. ІНФОРМАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ
2.1. Інформаційно-аналітичні матеріали
1.1. Матушевська О.В. 25-річчя Національної академії педагогічних наук України
2.1.2. Умови та порядок проведення другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018»
2.1.3. Лященко О.Б. Інформаційне повідомлення про проведення 5-6 жовтня 2017 року VІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Мій осо¬бис¬тісно зорієнтований урок»
РОЗДІЛ ІІІ. МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
3.1. До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського
3.1.1. Д.І. Пащенко Піклування В.О. Сухомлинського про здоров’я дітей…
3.2. Використання ІКТ у процесі вивчення географії
3.2.1. Гудима В.М. Використання тригерів у процесі навчання географії
3.2.2. Совенко В.В. Вивчення теми «Топографічна карта» у шкільному курсі географії
3.3. Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби
3.3.1. Дерій О.В. Формування творчого потенціалу особистості дитини з особливими освітніми потребами
Запрошуємо вас ознайомитися з попередніми випусками видання та здійснити передплату на наступні місяці й рік, щоб мати можливість повністю використовувати ресурси збірника у професійній діяльності.
ІD для пошуку випусків 2017 року:
№4 (198), 2017 – ІD 4356
№5 (199), 2017 – ІD 4375
№6 (200), 2017 – ІD 4626
№7 (201), 2017 – ІD 4698
№8 (202), 2017 – ІD 5395
№9 (203), 2017 – ІD 5865
№10 (204), 2017 – ІD 6007
Передплатний індекс видання– 02136